July 2018
  • Day10

Koduuuus!

July 31, 2018 in Estonia ⋅ ☀️ 29 °C

Nagu alati oli ka seekord Tallinn-Tartu lõik eriti tüütult igav. Koju jõuame, siis peame auto ära koristama ja puhtaks pesema ning homme kell 12 tagastama.

Kokku sõitsime siis 3170 km ja keskmiseks kütusekuluks tuli 6.5l/100km.

• Day10

Hommik, peaaegu Eestis

July 31, 2018 ⋅ ☀️ 24 °C

Vahepeal öösel ärkasime selle peale üles nagu oleks maailma lõpp tulnud, räige vibratsioon oli, aga jõudsime hoopis Ålandile. Hästi varahommikul oli ka heleroosa päikesetõus merel.
    Kohe varsti jõuame Eestisse. Väiksed saarekesed juba paistavad.

Rootsilaud

July 30, 2018, Baltic Sea ⋅ ⛅ 23 °C

Stockholmi minnes võtsime hommikusöögi ja tulles õhtusöögi. Ma ei ole kindel kas keegi kunagi laeva rootsilauas mõistlikult ka sööb - nii palju häid asju on lihtsalt. Ägiseme nüüd mõlemad.

STO - TLN laeval

July 30, 2018 in Sweden ⋅ 🌧 27 °C

Jõudsime sadamasse umbes 2h varem ja pidime selle kuuma ilmaga passima seal. Õnneks lasti laeva varem.

Millegipärast saime Kadriga E-klassi kajuti aknaga, kõige viimane kajut taga vasakus nurgas. Ma ei tea kas ma olengi kunagi varem aknaga kajutis sõitnud. Stabiilne küll, aga taga väristab rohkem.

Natuke maad enne Stockholmi oli päris korralik vihma ja äikse torm. Kõik uputas ja mõned autod seisid kiirtee äärtes.

Ikea

July 30, 2018 in Sweden ⋅ 🌧 24 °C

Kadrile väga meeldivad IKEA poed, seega nagu juba traditsiooniks saanud (iga kord kui Soomes või Rootsis oleme), tuli ka nüüd käia.

Kohe alguses läksime IKEA sööklasse sööma, sest meil jäi hommikusöök vahele. IKEAs on väga odav süüa võrreldes ülejäänud riigiga - minu kanafilee maksis midagi 7€ ja Kadri lihapallid 6€ ning maitsesid ka hästi.

IKEAs on päris põnevaid leide aeg-ajalt - peab isegi mõtlema, et misasi see olla võib.

• Day8

Juba teada ööpeatus

July 29, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 20 °C

Eelmine Norra reis jäime tagasiteel samasse puhkealasse. Siin on vetsud olemas, ilus järv ja maanteest puudega eraldatus.

• Day8

Gaustatoppen vaateplatform

July 29, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 14 °C

Kõigepealt ronisime autoga 1150m kõrgusele ja siis sealt sai edasi mäe sees oleva üle-alla liikuva rongiga. Mäe sisse 39° tunneli koos raudteega ehitas ameerika sõjavägi raadioside jaoks. Tänapäeval on tegu turistide atraktsiooniga.

Kõigepealt sõitsime 800m horisontaalselt rongiga mäe sisse ja seejärel 1 km 39° nurga all trossi otsas olevate vagunitega ülesse. Rongijuht, kellega Kadriga ühes vagunis olime, oli väga sõbralik ja jutukas. Teesid isegi kus Eesti on. Ütles, et pühapäev on tankimiseks kõige soodsam päev Norras.

Täitsa tipu kõrgus kus käisime oli 1880m. Selge ilmaga pidi sealt isegi Taani näha olema, kuigi see on väga kaugel. Wikipedia andmetel näeb ülalt 1/6 Norra sisemaa pindalast. Vaade oli igaljuhul hea.

Kuskil lõunapoolsel nõlval peaks olema vana lennuki vrakk, mida on liiga riskantne koristama hakata. Meie Kadriga ei märkanud küll midagi.

Muidugi pidi ka üleval kohvik olema. Metsa läinud vahvlid anti koertele.