United States
Kips Bay

First steps in NY

December 30, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Nach erfolgreicher Einreise in New York, erster Taxifahrt und kurzer bzw. Langer Nacht in der ersten Unterkunft konnten wir halbwegs ausgeruht und bei schönstem Sonnenschein die Stadt entdecken.
      High-Line, 9/11 Memorial, Wall-Street, oneWTC, TimesSquare. Abends haben wir den Tag gemeinsam mit Freunden aus Köln ausklingen lassen.

Na endlich!!!!🤗

high line...toll!

Wow Respekt 🙇‍♂️

New York

May 19, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 18 °C

Namens ons volgt een dringend advies: nooit een overhaaste kappersbeurt bij een willekeurige kapper in je dag proppen omdat het goedkoper zou zijn dan in Nederland. Na een verzoek om een ‘koper/gouden’ balayage (voor de mensen die niet diep in de haararchitectuur zitten - dit is, naar mijn mening, een gradient van donkerbruine haarwortels naar warme goudblonde haarpuntjes) ben ik teruggekeerd als coca cola zero fles. Ole zei ‘puntjes eraf’ en kreeg een mooie bowlcut (zijn woorden). Maar goed er valt nog wel mee te leven. Van dat kappers geld hadden we wel minstens een pilsje kunnen kopen in New York.

Ja want dat klopt: wij zijn in one nation under God, pray for the troops god bless the United States of American dream aangekomen 🇺🇸🦅. Deze Amerikaanse droom bestaat uit vliegtuig ruzies en ongelofelijk duur eten. Ik weet ook niet hoe ze Ole erop uitzoeken maar hij heeft in een paar uur tijd het voor elkaar gekregen om met absoluut niks te doen niet 1 maar 2 mensen boos te krijgen in het vliegtuig. Gelukkig zagen de stewardinnen dit onrecht en hebben ons een voucher gekregen van totaal $100. Wie aankomende twee jaar met United Airlines wilt vliegen, laat het ons weten dan krijg je korting.

Op het vrijheidsbeeld na is dit echt een verpletterend indrukwekkende stad, times square val je van achterover, er zijn meer ratten dan ik van durfde te dromen en het is ook verbazingwekkend groen! Indrukwekkend veel mensen en veel indrukwekkende werken gezien bij MoMA. En voor de rest:
      Brooklyn Bridge overgelopen 8/10 (hele vette brug, veel NY petjes toeristen) 🌉 , Broadway 6/10 (musicals zijn mayonais, de weg is niet zozeer breed wel erg lang), Wall Street 6.5/10 (donker, smal, geen cocaïne mannen die gefrustreerd papieren uit het raam gooien), Chinatown 7,5/10 (regenachtig met lampjes, lampionnen hingen er voor de toeristen maar eigenlijk wel gezellig en heerlijk gegeten), Central Park 9/10 (heel groot, heel groen, heel mooi), High Line 10/10 (oud spoor boven de straten van New York met allemaal verschillende plantensoorten) Grand Central 8/10 (groot, centraal). Onze tijd spenderen we met het slenteren door de straten, gebouwen aanwijzen waar we gaan wonen en het opzoeken van jazz clubs in de avond. Dit laatste is onze belangrijkste missie in de grote appel:

In Manhattan zijn we naar verschillende jazz clubs gelopen, entree $25 en minstens twee drankjes. Prima, maar toch even doorzoeken, misschien is Brooklyn goedkoper. In Brooklyn bij een hele leuke club aangekomen, bleek geen jazz, maar wel avond gefeest en gedanst (zie Ole’s zwoele choreografie). Tweede avond hebben we ons beter voorbereid. Een uur van tevoren gingen we naar een hele populaire piano bar. Alles leek goed: we waren er op tijd genoeg om een plekje te krijgen, naast de piano, in dit knusse bruine café. Maar al gauw bleek het niet wat het leek. De eerste stoorzender was de tinnitus die we kregen van de HELE LUIDE MAN die naast ons zat. Het tweede verontrustende signaal was dat naarmate de kroeg voller werd, hoe meer de doelgroep leek te bestaan uit uitsluitend witte mensen en vrouwen met chihuahuas in een panterprint tasje. Oké dit laatste was maar 1 persoon. En hier is op zich niks mis mee, maar goed het was een observatie.
      Toen we eenmaal klem zaten tussen de luide cocktail mensen en de hyperactieve man achter de piano Africa van Toto begon te spelen was het duidelijk dat we niet in de high art chique jazz bar zaten waar we op hadden gehoopt. Dus tijdens ‘do you like piña colada’s’ hebben we maar een move gemaakt naar buiten.

Maar drie keer is scheepsrecht en we hebben na een picknick in zonnig central park een uur in de rij gestaan bij een kleine Japanse jazz bar. We hebben heel lekker gegeten en flesje sake genipt. Was het helemaal waard.

Dus ja dit was het! Echt super stom dat de reis voorbij is. Het is wel erg definitief: het geld is meer dan op, de onderhuurders hebben onze sleutels achtergelaten en de coschappen beginnen spoedig. Zin om jullie vier trouwe lezers weer snel te zien en het nieuwe assortiment vleesvervangers in de appie uit te proberen.

❤️❤️❤️

Hahahahaha …namens een van de vier trouwe lezers , ik durf zelfs te schrijven namens alle vier : wat hebben jullie er een fantastische reis van gemaakt en bedankt dat we daar op deze manier mochten meegenieten! Bedankt voor de grappige verhalen en de prachtige foto’s ❤️ en we zijn allemaal heel blij om jullie morgen weer te zien! ❤️❤️❤️

5/22/22Reply

Zeker Carlijn. hoewel slechts het laatste stuk virtueel meegereisd, maar met veel plezier je verhalen gelezen en de foto's bewonderd! Goede reis terug en welkom thuis in ons zeer georganiseerde landje!

5/22/22Reply

Leuk Xandra, hopelijk ook tot snel!

5/23/22Reply

Whiteness

November 4, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 13 °C

Toen wij over de High Line wandelen was er een glazen wand waar allemaal handgeschreven teksten in geëtst zijn.
      Eén tekst trof mij in het bijzonder.

Journal Enrty 9

What is Whiteness?

Whiteness is privilege.
      Whiteness is social status.
      Whiteness seem to give a person a sense of entitlement. There are many advantages to Whiteness.
      Just to name a few, Whiteness is All American. Whiteness is the perception that white is right. Whiteness gives the impression that White people are smarter of should I say better educated. Whiteness is innocent until proven guilty. Whiteness means that one is less likely to deal with discrimination or be recially profiled. Whiteness is being granted cultural value and special advantages and benefits based solely on the color of ones skin.
      Whiteness is power.

Manathan de jour et de nuit

May 21, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Après la statue de liberté, ballade vers Wall Street et le pont de Brooklyn, ensuite nous avons mangé dans un japonais à Long Island pour enfin se balader au bord de l’eau avec une superbe vue sur Manhattan de nuit 🌃Read more

Très belles vues bon retour

Trop beau 😍

5/27/22Reply

New-York's back !

December 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 7 °C

Nous revoilà à NY, la boucle est bouclée ! Jeanne est chez sa pote Alice pendant 2 jours, on a donc 2 jours tous les deux avec Violette ! On loge à Brooklyn et on visite Central Park, Times Square, la High Line, le Vessel... Des endroits que j'ai déjà vu mais quel plaisir de les revoir, après 3 mois de voyage aux États-Unis. On passe aussi par Grand Central Terminal, la mythique gare ferroviaire de New-York ainsi que devant le quartier général des Nations Unies. On fait quelques folies dépensières avant de retrouver Jeanne, Alice et Stéphane qui viennent passer une soirée avec nous !Read more

The High Line

January 2, 2020 in the United States ⋅ ☀️ 6 °C

Starting the morning trekking it to the laundry mat in the freezing cold. We then made our way into the city where milks and I ticked off $1 pizza. Madi and cal then showed us the high line park which is an old tram system transformed into a walkway which gives you a beautiful view of the city.Read more

I did the high line! Gorgeous walk

1/7/20Reply

New Yooooork

May 13, 2022 in the United States ⋅ ☁️ 20 °C

Ontem chegámos a New York de carro por volta das 18h, para podermos apreciar o trânsito da cidade 🙃

Rapidamente demos com o sítio em que íamos ficar, mas tivemos uns problemas com o código da fechadura e tivemos de ir pedir a chave física ao balcão do prédio. Estamos a ficar na E 39th!

Assim que conseguimos entrar no apartamento pousámos as malas em casa e saímos logo para ir dar uma voltinha até Times Square. Ficámos a conhecer a praça e a multidão e fomos comprar bilhetes para o Book of Mormon (obrigada Daddy 😁).

De seguida fomos jantar a um italiano que se preza em ser dos únicos sítios na cidade que ainda faz pizzas em forno a carvão, que estavam de facto muito boas!

Finalmente voltámos a descer pela Broadway e apanhámos um Uber para o Comedy Cellar no Fat Black Pussycat. O show de comédia foi de facto o ponto alto da noite!

No pics?! Again?! 🤨

5/14/22Reply

Estava a ter um problema com a minha galeria do telemóvel 😢 vou ver quando consigo pôr as fotos

5/15/22Reply

Big Apple 🗽

December 12, 2021 in the United States ⋅ 🌙 7 °C

New York ist wirklich die schönste Stadt in der ich je war. Die ganzen hohen Gebäude sind einfach nur beeindruckend und der ganze vibe ist einfach mega schön. Vor allem jetzt in der Vorweihnachtszeit ist es einfach nochmal viel schöner und man kommt richtig in Weihnachtsstimmung. Außerdem hat diese Stadt einfach so viel zu bieten. Mit am schönsten meiner Meinung nach ist dabei der Central Park, was auch eine schöne Abwechslung zu der eigentlich Innenstadt ist. Vor allem die ganze niedliche Eichhörnchen sind es schon wert dort öfters hinzugehen. Neben ganz vielen Hochhäusern gibt es aber auch viele spannende Museen wie das 9/11 Museum & Memorial und das American natural history museum. Beide sind wirklich super interessant. Insgesamt hat New York wirklich eine bezaubernde Wirkung auf einen!Read more

Hallo Jana, sehr schöne beeindruckende Bilder. Ein mega Weihnachtsbaum , wie er im Fernsehen immer zu sehen ist. 👍Da fehlt eigentlich nur noch der Schnee. Genieße die Stadt und bleibe gesund. 😉👋

12/13/21Reply

Hallo, ja das stimmt es ist echt alles sehr schön weihnachtlich hier☺️

12/13/21Reply

Schöne Bilder, du erlebst ja richtig was. Viel Spaß weiterhin und bleib gesund😉👍🏻

12/15/21Reply

Dankeschön, ihr auch☺️

12/15/21Reply

Das Empire

September 9, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Getreu dem Motto "Hop on, hop off" unterbrachen wir unsere Big Bus Tour am weltbekannten Empire State Building.

Das Wetter war geradezu perfekt und so ging es für uns in den 86. Stock des 443 m hohen und 1931 eröffneten Empire State Building.

Vom Observation Deck eröffnet sich ein fantastischer Blick über Manhatten, Brooklyn und den East und Hudson River. Bei gutem Wetter und klarer Sicht erstreckt sich der Blick über sechs Bundesstaaten.

Unterwegs im Schatten der Natur

July 7, 2021 in the United States ⋅ ☀️ 30 °C

Es ist heiß🥵. Aber nach einem ruhigen Morgen, mit einem entspannten Frühstück, in einem Cafe, ging es heute zuerst in die grüne Lunge 🫁🌳 New Yorks, den Central Park. Überraschender Weise war es dort viel ruhiger, als ich es gedacht hätte. Es war wieder toll den amerikanischen Lifestyle zu sehen. Kleine Stände mit Souvenirs, Getränken und Eis, Rollerskater, Skateboarder oder einfach nur Gruppen die zusammen bei lauter Musik chillten. Wir legten uns auch etwas ins Gras und entspannten ein wenig und schauten uns dann den Central Park weiter an. Der Kontrast aus Großstadtfeeling und Natur war echt beeindruckend. Es gab sehr viele Eichhörnchen 🐿, welche riesig waren und wir haben auch Schildkröten, kleine knallrote Vögel und eine Ratte gesehen. Nach einem Eis, ging es dann weiter zum “Empire State Building”…Read more

Kips Bay