• Day 239

Caste Mountain Lookout Trail

August 23, 2019 in Canada ⋅ ⛅ 13 °C

Today we actually wanted to do the Wenkchemna Hike, starting at Lake Moraine. What fools we were. We knew that we shouldn’t go to Lake Louise (because it’s crowded), and we didn’t. But Lake Louise is next to Lake Moraine and crowded is not a word for how many people there were. Same situation at Lake Moraine - no parking if you haven’t arrived before (!) 6am. Okay - new plan. We’ll see what the Castle Mountain Lookout Trail has to offer. It was the best decision we could have made this day: a few people and an amazing view. :)
    ****
    Heute wollten wir eigentlich den “Wenichemna Hike” machen, welcher am Moraine-See beginnt. We naiv wir waren... uns war bewusst, dass der Louise-See sehr überfüllt sein soll, weshalb wir uns dagegen entschieden. Was wir nicht wussten war, dass die beiden Seen nah bei einander sind. Und “überfüllt” ist gar kein Wort dafür, wie viele Menschen dort waren - an beiden Seen. Man hätte vor 06Uhr morgens dort sein sollen für einen Parkplatz. Also: neuer Plan. Wir schauen uns den “Castle-Mountain-Aussicht”-Wanderweg an. Es war die beste Entscheidung des Tages: nur wenige Leute und eine großartige Aussicht. :)