July - August 2016

3/8/16: Zeltlingen-Rachtig naar huis

August 3, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

Gisteren laatste overnachting van onze eerste reis. Wat in Zeltlingen rondgelopen, maar niet veel soeps.
    Vandaag terug naar huis, via Blankenheim (koffie gedronken) en Schleiden. Daar lekkere schnitzel gegeten in Mayer's restaurant. Dan door naar Lichtenbusch om daar de E40 te nemen naar huis. Onze eerste trip met de motorhome zit er op. Fonzie heeft dat goed gedaan !Read more

Neef

August 2, 2016 in Germany ⋅ 🌧 15 °C

Vanmorgen regen, maar de bakker die langs komt maakt veel goed. Die morgen ook bezoek gekregen van een wijnboer. Zes flessen Neefer Frauenberg Riesling gekocht. Dan maar doorgereden naar Zeltlingen voor onze laatste overnachting.

1/8/16 Van Ensch naar Cochem

August 1, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 20 °C

Naar Cochem gereden, via Bernkastel-Kues, bezoek aan de burcht ruïne Landshut.
    In Cochem een vieruurtje gegeten: Mieke "de beste apfelstrudel ooit", en ikke een Kirchtorte.
    Hier moeten we nog eens naartoe !.
    Na Cochem terug stroomopwaarts, naar Neef. Overnachting op de camperplaats Moselvorgelände.

31/7/16: Trier-Ensch

July 31, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 21 °C

Vertrokken uit Trier, richting Ensch. Onderweg boodscheppen gedaan. Overnachten in Ensch, aan de oever van de Moezel. Eerste keer elektriciteit gebruikt. 'S avonds pistolekes besteld bij de plaatshouder. We beginnen er van te lusten. Arco nog niet zo overtuigd, maar vindt het blijkbaar wel leuk om vanalles nieuw te ontdekken. Eerste keer gekookt in de camper: spaghetti met pesto :-)Read more

Trier

July 31, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 19 °C

Ochtendwandeling in Trier. Het is zondag, dus zijn de winkels dicht. Maar er valt wel wat te zien in het centrum, zoals de Porta Nigra, en de Dom. Ons eerste stadsbezoek met de motorhome !

30/7/16 Eerste overnachting

July 30, 2016 in Germany ⋅ ⛅ 24 °C

Onze eerste overnachting met de motorhome op Reisemobilpark Treviris. Arco is er bij. Hij heeft gebeefd als een blad vanwege het geratel (van alles dat niet vast stond in de kast). Eerste rit was wat stresserend, maar rijden met de Ducato valt best wel mee. Mieke heeft kriebels in de buik :-). Ik ook, maar andere :-)
    Op de staanplaats geen elektriciteit wegens te korte verlengdraad. Slecht geslapen omdat ik geen niveaublokken heb gebruikt, en de frigo op gas werkte. 'S andeendaags Trier bezocht. Porta Negra, Dom...

30/7/16: Bierbeek - Trier via Echternach

July 30, 2016 in Belgium ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag vertrekken we voor de eerste keer met onze nieuwe motorhome, de Fonzie. Bestemming de Moezel. Eerste etappe is Bierbeek - EchternachDan door naar Trier. Problemen met de GPS in Trier, omdat ik de kaart niet had geladen ...Maar we geraken op de camperparking Reisemobilpark Treviris. De Fonzie reidt lekker.Read more