• Day 5

Nog één dag de kust en dan oostwaarts!

July 28, 2023 in Sweden ⋅ ☀️ 17 °C

Vakantie is soms 24/7. 😀
    Met de nachtboot van Frederikshaven naar Gotheborg. Daarna direct door naar Smögen. Een idyllisch vissersplaatsje aan de rotsachtige Scherenkust van Bohuslän. Het voordeel van vroeg arriveren (rond 5 uur in de ochtend) is de rust die je zelfs in zo'n toeristische trekpleister aantreft.
    We hebben uren gewandeld, gerust en gezwommen. Toen we 's middags terugkwamen in het dorpje was dit veranderd in een druk, levendig en lawaaierig dorp. Massa's jonge mensen zingend, dansend en sjansend op grote luxe yachten.
    Er blijkt dit weekend een festival te zijn. Dus het dorpje is volgestroomd met festivalgangers.
    Dit is ook de reden dat we aan het einde van de dag niet bij de kust blijven maar landinwaarts gaan. Er is namelijk geen plekje meer te vinden op de campings in de directe omgeving.
    We arriveren rond 19.30 uur in Håverod. Op een klein campingje aan de rand van een meertje is er wel plaats voor ons.