Terug naar de kust

March 22 in Spain ⋅ 🌬 20 °C

Vanuit Cartagena rijden we naar t westen, doel is Almeria, met t idee is om eerst te ontbijten bij Bateria de Castillitos, een militair fort uit de jaren 30 gebouwd op een landtong. Uitzicht moet daar prachtig zijn, maar onderweg lees ik dat er wordt gewaarschuwd voor de erbarmelijk slechte weg er naar toe, smal en vol met gaten en kuilen. Niek kijkt bedenkelijk, en we rijden de afslag voorbij. De volgende afslag leidt naar t kustplaatsje La Azohia, in t uiterste oostpuntje van de Golf van Mazzaron. In een droge rivier bedding vinden we een mooie plek voor Cato. Uitzicht op zee. Almeria moet maar even wachten. Rondom mooie natuur, dat nodigt uit tot wandelen. In eerste instantie op de bonnefooi, met een makkelijke klim naar Torre de Santa Elena, en daarna een steiler pad verder de hoogte in. Zelfde weg weer terug. Op zaterdag vind ik een mooi rondje van 5 mile op de app Wikiloc, stevig klim en daalwerk. Altijd weer spannend of t allemaal nog lukt met die slechte knieën van ons. We genieten van het lopen de hoogte in, van de mooie uitzichten, moeten op sommige stukken echt klimmen en klauteren, mijn leki wandelstokken blijken onmisbaar. Bob tippelt braaf mee. Voldaan lopen we na ruim 3 uur weer het dorpje in, volgens de statistieken ca 250 hoogtemeters in de benen. Voor de echte berggeiten is dat peanuts, maar wij tellen onze zegeningen...ben blij dat de knieën t gehouden hebben.Read more