• Day 23–25

Groen pareltje

April 6 in Spain ⋅ ☁️ 22 °C

Na 2 dagen door Cordoba zwerven, hebben we enorme behoefte aan groen, rust, douche en wasmachine. Dat vinden we op een camping bij La Pueblo de los Infantes. Het blijkt een pareltje in ern groene oase, een laissez-faire (en dan op zijn spaans) atmosfeer aan een stuwmeer vol water - en dat is niet vanzelfsprekend hier. De beheerder spreekt geen woord over de grens, ik knik gewoon om aan te geven dat ik t allemaal wel begrijp.

Een perfecte stek om mijn bikepacking gear in orde te maken, dat geeft rust. Aanstaande woensdag rijdt Niek met perros Bob naar huis en verhuis ik naar de hostel waar Annemiek ook zit. Startpunt van onze Via de la Plata.

We genieten zo van de rust dat we nog een dagje extra blijven in La Puebla. Bob is het er roerend mee eens, en ligt beide dagen op apegapen - bijkomen van alle indrukken van Cordoba.

Op zondag fietsen we 4 km naar het dorpje, voor een lunch met de Spanjaarden. Enigszins teleurgesteld als "San jacobo" niet lekkere coquilles blijkt te zijn, maar een enorme kipcordonblue in de vorm van een schelp. We hebben weleens beter gegokt. Het dorpje zelf maakt een hoop goed, met een steile klim naar de restanten van een oud kasteeltje en een pracht aan potten en planten.