Ann Top

Joined May 2017

Sevilla dag 4

August 6 in Spain

Ola

Vanochtend al 07:30 u aan t ontbijt bij ons vaste adresje en om 08:00 u nog even op weg om door de oude Joodse wijk Santa Cruz te wandelen. Super leuke wijk met allerlei steegjes en pleintjes. Nu om 11:00 u even terug op kamer om even te douchen en om te kleden.

Om 14:30 u vertrekken we weer richting airport, dit keer lekker luxe met een taxi.

Tot die tijd in de omgeving lekker nog even terrasje hangen en lunchen.

Om 14:30 u netjes door taxi opgehaald en 14:45 u al bij vliegveld.

Nu, 17:02 u allemaal in t vliegtuig. We hebben allebei een plekje aan t raam bij de nooduitgang en dus extra beenruimte.

We gaan en dus offline. Dit was Sevilla, adios.

Enne.... bij elkaar in 2 halve dagen en 2 hele dagen in bijzondere temperaturen toch ff 39 km gelopen en 13 km gefietst.

19:40 u weer veilig geland, ff 10 minuutjes met bus, auto oppikken en naar huis.

Hennessieee kom eraan 😻!

Sevilla dag 3

August 5 in Spain

Buenas dias

Dat was een goed plan. 6:45 u ging de wekker. Vanuit zwaar in coma onder de douche en om 08:00 u zaten we bij ons ontbijtadresje op t terras genietend van de aangename 26 graden. Nooit gedacht dat ik 26 graden aangenaam zou vinden maar t voelt als een soort verfrissend 😂😂

Na t ontbijt richting kathedraal om zo vroeg mogelijk daar in te kunnen om lange wachtrijen te vermijden. Helaas, binnen komen voor de sightseeing pas vanaf 14 u. We hadden natuurlijk de zondagmis kunnen verblijden met onze aanwezigheid maar.... toch maar niet.

Dus dan maar door naar t kunstmarktje voor het museo de bellas arts. Grappig klein pleintje met de bekende prachtig grote ficussen en een 20 /30 tal artiesten met hun werken. Grappig maar al gauw uitgekeken dus op weg naar de metropol parasol.

Het mistroostige plein dat zou verbouwd worden tot een parkeergarage ware het niet dat ze tijdens de bouw op Romeinse en Moorse resten stuitten. Een bouwwerk van een zestal houten ‘parasols’ werd er boven geplaatst et voilà.

Na de parasols door gegaan naar de rivier waar we een rondvaart hadden bedacht.

Rondvaart gescoord die op zich wat tegen viel maar de water gekoelde bries tijdens de vaart was aangenaam want inmiddels was de temperatuur opgelopen naar 39 gr. ( nog niet t warmste moment vd dag, dat is hier altijd einde middag).

Na de rondvaart op zoek naar een kleine lunch en water (was voor de rondvaart al opgegaan).
    De verzengende hitte en gebrek aan water maakte de zoektocht niet makkelijker. Na een half uurtje zoeken een klein supermarktje gevonden. Inmiddels overgegaan van de half liter flesjes naar 1,5 ltr. eindelijk weer wat hydratatie.

Even heerlijk geluncht en daarna nog in het naastgelegen tentje een veel te dure maar lekkere icecoffee gedronken.

Besloten om toch maar even een cooldown te doen in t hotel.

Even na 17 u weer dapper op pad met nog een hele route in de planning. Onderweg gestruikeld over een super gezellig straatje met veel terrasjes. Daar blijven hangen vanaf uurtje of 18 u tot nu 21:05 u.

We nemen nog wat te drinken, mensen kijken (soort Rembrandspleinview) en wat tapas en veranderen de planning. Go with the flow. Temperatuur gedaald tot 36 gr. Joepie 😬

We laten de wandeling voor morgenochtend vroeg, eten en drinken hier nog wat en gaan alleen nog even langs La Carbonerià waar ze volgens zeggen nog de flamengo dansen in t openbaar.

Morgen dus weer een dag. ‘s Ochtends , met de coole 26 graden, de geplande wandeling en dan tussen 1 en 2 richting vliegveld en dan eindigt ons ‘sauna met opgietingen avontuur’.

Buenas noches from Sevilla!

Dag 2 Sevilla

August 5 in Spain

Ola,

Vanochtend wat uitgeslapen. Erg moe na lange eerste dag. Tegen 10 op een terras uitgebreid ontbeten, de temperatuur loopt al weer flink op. Besloten btje rond te hobbelen, een siësta te doen en daarna weer verder.

Het rondhobbelen leidde ons naar de winkelstraten waar we ons tegoed deden aan... shoppen 😂😂😂

We konden er echt niets aan doen. De airco gekoelde winkels met leuke kleding en schoenen waren te aanlokkelijk.

Uiteindelijk tot half 3 geshopt, daarna met een goede tas vol terug naar t hotel. Daar kaartjes laten reserveren voor een Flamengo show en even een tukje gedaan.

Rond 5 weer opgefrist en wel verder gegaan. Helaas tegen Desinguals winkel aangelopen met uitverkoop. Je snapt t al. Toch weer shoppen maar zeker goed gescoord. Bleef dus alleen nog tijd over om te eten en naar de show te gaan 😊

Na de show, toch leuk om een keer mee te maken, lekker geslenterd door allerlei kleine straatjes, de temperatuur was beter te doen nu, slechts 35 graden, nog wat gedronken en terug naar hotel.

Morgenochtend héél vroeg eruit om 8 uur te ontbijten bij temperatuur onder de 30 en dan allerlei voorgenomen zaken te bezichtigen. Om 13.00 u zal de temperatuur weer boven de 40 gaan.

Buenas noches

Dag 1 Sevilla

August 3 in Spain

Na even rustig slenterend richting verzamelplaats fietstour te zijn gelopen een klein hapje bij een Irish Pub gedaan.

De 47 gr nodigt niet uit om te eten maar na de eerste hap van een gedeelde clubsandwich met patatas bravas blijkt t toch erg lekker te smaken en de zoute patat doet ook zijn werk.

Om 18:00 u met Jess uit Australië en Lucy onze gids dapper de fiets op gesprongen.

Lucy een jonge Engelse meid die in Sevilla studeert vertelde vol energie en enthousiasme over de geschiedenis van Sevilla. Iets teveel feiten voor mij maar prima. Langs een aantal highlights gefietst en vooral aangevuld met waterpunten. Denk dat we gemiddeld in die 3 uur zeker 2-3 liter water hebben weggewerkt pp.

Na nog een plattegrond met notities en aanraders te hebben meegekregen opnieuw dapper de hitte ingedoken, het was ‘afgekoeld’ naar 40 graden 😬, terug gesloft richting hotel.

Onderweg nog een ijsje en een plankje tapas weggewerkt maar echt veel trek hadden we niet.

Inmiddels was het al na 23 u en sloeg de vermoeidheid toe. We waren al vanaf 5 u vanochtend op de been dus hoogste tijd voor ons bed in de airco gekoelde kamer. Ff na 12 pm ging t licht uit. Vermoeid maar zeer voldaan, hadden we toch maar ff gedaan in die hitte.

Airport Eindhoven

August 3 in the Netherlands

Daar zijn we weer op t meest relaxte vliegveld. Auto in een wijk gedumpt. 10 minuutjes met de bus en nu lekker relaxt ontbijt.

Gezellig samen met Anneke!

Was nog ff spannend bij douanecheck. Ik was iets te relaxt in t zonnetje blijven zitten. Een veel langere rij dan ik had verwacht. Vanaf aansluiting rij gingen we niet meer op tijd kunnen boarden. Uiteindelijk aso onder een koord door, “sorry maar onze vlucht vertrekt” en precies op tijd bij de gate om te boarden #closecall. Sorry Ann 😊

13:05 alweer geland. We worden bij het uitstappen warm ontvangen, slechts 38 graden. Hou mn sjaal nog maar even om 😎. Ann staat nog bij de bagageband haar koffertje moest t ruim in. Mijn rugzak mocht weer mee t vliegtuig in dus ik kan nu mn nicotinegehalte weer op peil brengen. Straks met bus en trein naar t hotel.

Om18:00 fietstour van 3 uurtjes om de stad te verkennen. Tot die tijd heel heel rustig acclimatiseren 😎☀️😅

Never miss updates of Ann Top with our app: