• Day 3

Søndag d. 17.10.

October 17, 2021 in Germany ⋅ 🌬 12 °C

Afgang fra Stralsund til Prora. I denne by ligger det stort store feriekompleks “kolossen”, som Hitler opførte til det tyske folk. Komplekset er mellem 4 og 5 km langt, og blev aldrig taget i brug. 10.000 værelser og alle med havudsigt.
    Noget blev kolossen bombet af russerne, noget er gået fuldstændig i forfald, og noget er opkøbt og restaureret. Chefen har altid ønsket at se det, og nu skulle vi bo i det. Juhuuu..
    Efter lidt vanskeligheder med bookning af værelse, tog vi på cykeltur rundt på den nordlige del af Rügen. Det blev til 68 km gennem forskellige byer og bakkede landskaber. Godt trætte kom vi hjem, og måtte vente en time på at tjekke ind. Suk…. Min tålmodighed kom virkelig på prøve.
    Til gengæld var lejligheden virkelig lækker, og en opgradering på ca 4.000% i forhold til hullet i Stralsund. Til gengæld var det også væsentlig dyrere.
    Den udendørs swimmingpool skulle chefen selvfølgelig prøve. Det er jo nærmest højsæson for den slags.
    Mundbind er voldsomt irriterende, og de tyske øl er virkelig kedelige :(