• Day 6

Torsdag d. 1.4.

April 1, 2021 in Denmark ⋅ ☁️ 11 °C

Vi forlod vindblæste Thyborøn, og startede turen mod Esbjerg kl. 9.00.
    Første stop var Bovbjerg fyr, hvor vi gik 4 km ved skrænterne. Blæsten var helt vild.
    Thorsminde blev besøgt ganske kort, inden vi spiste frokost i Ringkøbing. Vi ville selvfølgelig gerne spise fisk, men køerne til fiskebutikkerne var helt urimelig lange. Påskefrokosterne skulle nok have fisk på bordet.
    Vi kørte videre mod Hvide Sande. Inden vi nåede frem måtte vi parkere bilen og lukke øjnene en halv time. Den blæst tager simpelthen livet af én, folk har huer og vanter på. Efter Hvide Sande kørte vi til den lille by Bork Havn. Vi troede det var en søvning lille flække, men fandt en masse aktivitet og mange mennesker. Coronarestriktioner om servering og afstand galdt vist ikke her.
    Til slut kom vi lidt trætte til Esbjerg, hvor vi kunne se at Esbjerg er en storby. Der var heldigvis ikke en ondskabsfuld vind, som forsøgte at blæsen os omkuld.