Torsdag d. 20.2.

February 20, 2020 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Dagen startede overskyet igen igen, og vi vandrede igen igen..... Denne gang blev det kun til 8 km.
    Vi så nogle sjældne stenformationer, som man kun kan se tre steder i verden.
    Ved middagstid skete noget helt vildt. Solen begyndte at skinne gennem skyerne, og til tider sad vi i solskin ca. 30 sekunder!!
    Det var en fin timing af vejrguderne, for vi skulle på boat-trip i atlanterhavet.
    En gummibåd med plads til 15 personer, sejlede os rundt til øens højdepunkter. Det var alt sammen mægtig smukt, men atlanterhavet er altså overhovedet ikke Køge bugt, og jeg havde nær tisset i bukserne af skræk, da vi susede derudaf på bølgerne langt fra land. Hold da kæft.....
    Desværre så vi hverken sæler, delfiner eller hvaler. Til gengæld kom forholdsvis sikkert i land, og det var langt vigtigere. Chefen var på intet tidspunkt urolig. Hun var helt sikker på at jeg ville redde hende. Hun skulle bare vide....
    Et par timer på havet med sol og saltvand i hovedet, gav ansigtet et rødtt skær.
    Til aften begyndte det at regne, og chaufføren som kørte os til reaturanten sagde. Det har ikke regnet i to måneder. Vinteren har været fyldt med strålende sol.... altså indtil vi kom på besøg. I morgen bliver endnu værre.