Satellit
Vis på kort
  • Dag 4

Nexø - Svaneke - Gudhjem

16. oktober 2023, Danmark ⋅ 🌬 9 °C

Kl. 6.15 var det tid til at stå op. Det var Sus utilfreds med, men det var altså hende der ville i seng kl. 20.50!
    Vi trillede roligt fra Nexø, og det var kun 7-8 grader med en frisk vind. Uff…
    Efter et par små stop ankom vi til Svaneke i strålende solskin. Sikke en charmerende by. For første gang fornemmede vi at der var turister i gadebilledet, og det krævede ikke meget fantasi at forestille sig trængslen i sommerferien. Frokost i solen var skønt.
    Inden vi nåede Gudhjem skulle vi forcere adskillige stejle stigninger, og med to cykeltasker og stor rygsæk var det lidt hårdt - i modvind. Til gengæld er cyklerne fantastiske. Det samme kan man sige om Gudhjem. Er du gal en charmetrold. Vi lavede en kort sightseeing, inden vi gik på fiskerestaurant.
    Det er tydeligt at Bornholm ikke er for underklasse Danmark. Det er dyrt, trendy og kan virke snoppet. Vi mødte nogle fise-fornemme typer, som virkelig fik vores blod i kog. Ad….