• Day 10

Mandag d. 28.6.

June 28, 2021 in Italy ⋅ ☁️ 27 °C

Vi var gået tidlig i seng søndag aften, så vi var nogenlunde friske til at cykle. Er gammelt jernbanespor var lavet til 25 km cykelsti. Temperaturen var rar og venlig fra morgenstunden. Det skulle dog ændre sig!
    Vi besøgte bl.a byen Taggia, som havde en gammel bydel fra middelalderen. Folk bor stadig i de gamle gader. Det var nærmest en labyrint af små stenbelagte gader, og man havde fornemmelse af kutteklædte middelalderfolk kunne komme om hjørnet når som helst.
    Efter frokost på en lille café, kørte vi hjem til badning i middelhavet og siesta. Turen blev omkring 50 km lang.
    De næste timer var varmen brutal, og chefen kæmpede virkelig med at holde humøret oppe.
    Til aften cyklede vi til Sanremo og spiste. Eller…. det troede vi at vi skulle. Vi bestilte en GT på en bar, og fik samtidig tapas i rigelige mængder. Det nummer lavede vi et par gange, og blev mætte uden at spise aftensmad. Samlet blev det 350 kr. for 6 drinks og tilhørende tapas. De priser er helt i orden.