Mandag d. 5.7.

July 5, 2021 in Switzerland ⋅ ☁️ 28 °C

9 timers søvn under kølige alpeforhold gjorde os godt. Vi tog afsted på cykeltur til Lugano efter morgenmaden. Det blev desværre en tur uden ordentlig cykelsti.
    Lugano er pæn, ren og tjekket. Byen oser langt væk af velstand, klasse og måske lidt snobberi. Alle de dyre mærkevarebutikker ligger de rigtige steder. Vores bidrag til livet blandt de rige, var at spise på McDonalds. Schweiz ligger nemlig nummer 1 på Big Mac index (en uvidenskabelig undersøgelse over hvilket land som er det dyreste i verden. Der sammenlignes hvilket land der har de dyreste Big Mac)
    Turistinformationen hjalp os med en smukkere tur hjem, og det var fedt, selvom den var 16 km længere. Det blev til 36 km i alt.
    Endnu engang fik chefen soleksem på lårbasserne, til trods for faktor 50 - to gange! Hun er godt nok sart (følsom, skrøbelig og utrolig sød), men vildt sej til at cykle, selvom bjergene til tider stod i vejen.
    Aftensmaden top vi på Osteria i Melano nær campingpladsen. Mægtig hyggeligt.
    Alle pladser på campingpladsen er pludselig optaget. Man kan ikke længere forvente at der er plads på campingpladserne, selv i de tidlige uger er der hurtigt udsolgt.