Kiel på cykel og til fods

February 22 in Germany ⋅ 🌧 10 °C

Inden vi kunne komme ud af hotellet, skulle jeg have overstået et teamsmøde på telefonen. Det er ikke helt let at slippe for arbejde.
    Hotellet lånte cykler til os, og de var både fine og gratis. Turen langs vandet endte dog alt for hurtigt i et gammelt misligeholdt industriområde. Vi reducerede cykelturen til 17 km, og gik rundt i byen i stedet for.
    Kiel har ikke den store charme, men det havde vi egentlig heller ikke forventet.
    Chefen er til gengæld fuld af charme. Hun fik sig desværre noget af en forskrækkelse. Imens hun gik i sine egne tanker, blev hun vidne til et groft overfald. En ældre dame gik lige foran os, med en pizzaslice i hånden. Den havde hun sikkert glædet sig til. Ovenfra kom en pænt stor havmåge flyvende. Den baskede den gamle dame i hovedet med vingen, og stjal hendes pizza ud af hånden på hende. Damen blev bange og chefen blev nok endnu mere bange. Fugle er ikke noget for hende.
    Vejret var gråt og kedeligt, men temperaturen var 10 grader. Det mindede næsten om forår.