Fietsrit Volta Montavano - Mantova

July 8, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 30 °C

Hele leuke provinciestad, klein en gezellig met veel mogelijkheden om te eten. Toen wij er waren was er net een stadsfestival met optredens 's avonds, vandaar de grote tribune. Beetje artistieke, alternatieve sfeer dat er hangt (deed mij denken aan Avignon)
    Veel groen en water rond de stad van de rivier Mincio. Die is er zo breed dat het precies meren zijn. Op een ervan liggen gigantisch veel waterlelies, heelder velden die op het water liggen. Zo uitgestrekt, maar moeilijk op foto te vatten. Enkele stonden al in bloei, dat moet enorm prachtig zijn als de rest ook bloeit! Leuk binnenrijden van de stad, met leuke fietspaden tussen het groen en water.
    Mantova is heel fietsvriendelijk. De fietsrit zelf was in het heengaan langs irritatiekanalen van allerlei formaat: breed, smal, beton, beek, pijp, gelijk met de grond of opgebouwd,... Leek net het Madeira van het fietsen 😉 (je moet in Madeira gewandeld hebben om die gedachte te snappen). In elk geval leuk en afwisselend, en vrij vlak! De terugrit was grotendeels langs de Mincio, lekker in de schaduw.