Athene --> Andros

July 4, 2018 in Greece ⋅ 🌙 26 °C

Vandaag hebben we eigenlijk niet veel gedaan, buiten onderweg zijn. ‘S ochtends vertrokken we vol goede moed naar een ontbijtplek dichtbij ons appartement. Aangezien dit niet in het centrum lag en er enkel locals rondliepen, was er nergens een ontbijttent te bespeuren. We besloten dan maar om met onze bagage de metro op te gaan en ergens in het centrum snel te ontbijten. We namen terug de metro naar de busstelplaats. De bus bracht ons verder naar het havenstadje Rafina. Eenmaal aangekomen om 13u30, moesten we nog wat tijd zien te verdrijven tot onze ferry richting Andros vertrok, omstreeks 17u30. We hadden het stadje kunnen bezoeken of op het strand kunnen gaan liggen, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan met grote koffers en een onweerstaanbare hitte. Daarom hebben we ons voor enkele uren neergezet in een Grieks restaurant (waaruit bleek dat Gilles zijn ogen toch iets groter zijn dan zijn mond/buik). Omstreeks 20uur kwamen we aan in Andros, een authentiek Grieks eiland. Na nogmaals een bustocht van een kwartier, werden we afgezet vlak voor ons hotel.
    Het stadje Batsi, waarin we vertoeven, is zeer gezellig. Er zijn gelegenheden voor toeristen, maar het is hier zeker geen massatoerisme. We vermoeden dat dit eiland vooral een vakantieoord is voor Grieken zelf.
    Na aanraden van onze zeer enthousiaste baliemedewerkster, zijn we snel een vegetarische souvlaki gaan eten.
    Goed voornemen vanaf morgen: iets minder bestellen op restaurant.