Joined April 2018 Message

Dag 2

July 19, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Vaknade upp till regn som smattrade mot husbilstaket. Hade varit en idé att stänga takluckorna.. Tur att vi vaknade någorlunda tidigt. Temperaturen var mer behaglig än vi haft tidigare, 14 grader. Man håller på att bli bortskämd över det otroliga varma vädret vi haft under hela våren så att det nästan är skönt med variation. Hundarna känner nog detsamma, för de sov nästan hela dagen. Eftermiddagen avslutades med en långpromenad med café besök och vandring längs med havet.Read more

Andöya camping

July 18, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

Upp tidigt för en 4 mils körning till Gryllefjord för att ta färjan till Andöya. Kom fram till en camping ett stenkast från en strand som taget från Thailand. 2 km strand med turkosfärgat vatten, men kanske lite kallare vatten ca 13 grader. Men vädret håller i sig. 28 grader ovanför polcirkeln . Helt sjuktRead more

Ersfjord, Norge

July 17, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 17 °C

Blev många mil med fantastiska vyer. Serpentinvägar och långa tunnlar i bergen tog oss till en helt magisk vik inramad av höga berg runt om. Förmodligen top tre vackraste platserna vi besökt på alla våra resor.Read more

Kiruna

July 16, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 23 °C

Vaknade av att en parkeringsvakt knackade på dörren. Han var glad och och trevlig men hade en del synpunkter på vår parkering vid älven. Kan ha varit lite felparkerat... ja ja, men efter en del googlande och ringande hittade vi en veterinär i Gällivare som kunde avmaska våra två hundar inför Norge. Blev en hel del körning innan vi till sist hamnade på en parkering utanför en skola, då campingen i Kiruna var fullbelagt. En natt fungerar väl.. men Marta tycker att det är helt okRead more

Första anhalt Luleå

July 15, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 23 °C

Äntligen på väg mot Norge igen. Efter att vi släppt av Johannes i Fällfors begav vi oss mot vårt slutmål Senja, som ligger väääldigt långt norrut. Blev ingen lång första körnibg, utan Luleå blev perfektRead more

Hemma igen

May 17, 2018 in Sweden ⋅ 🌬 11 °C

Vi hade bestämt att vi skulle köra upp till Sundsvall och gå på Bauhaus. Skulle bli en lite lättare körning än dagen före då vi körde 68 mil.. Men när vi varit i Sundsvall ett tag så bestämde vi att fortsätta ända hem. Så det blev ungefär lika långt igen. Men det är faktiskt ganska skönt att krypa ned i sin egen säng efter 3 veckor ute på vift med 15 olika ställen att bo på. Men vi har haft en magisk semester i vår nya husbil. Undrar vart vi åker nästa gång..???Read more

Långkörning till Stockholm

May 16, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 23 °C

Blev en väldigt lång körning från Skåne upp till Stockholm, och Wäsby golfbana. Det visade sig att vi sovit på, som vi trodde var deras ställplats men som de lagt ned inför denna säsong 😁 de var schyssta och lätt oss stanna där gratis.Read more

Falsterbo resort

May 14, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 20 °C

Sov som en röv inatt då det var alldeles för varmt för min smak. Klev ändå upp tidigt för avfärd mot Puttgarden och färjan över till Danmark. Svängde förbi Aldi, en mataffär och shoppade vin. Sjukt billigt så det blev väl typ 15 flaskor. Sedan sträck körning till färjan, 20 mils körning på vardera sida om havet innan vi landade i Falsterbo.Read more