Currently traveling

April 2018 - November 2019
Currently traveling

Hemma igen

May 17, 2018 in Sweden ⋅ 🌬 11 °C

Vi hade bestämt att vi skulle köra upp till Sundsvall och gå på Bauhaus. Skulle bli en lite lättare körning än dagen före då vi körde 68 mil.. Men när vi varit i Sundsvall ett tag så bestämde vi att fortsätta ända hem. Så det blev ungefär lika långt igen. Men det är faktiskt ganska skönt att krypa ned i sin egen säng efter 3 veckor ute på vift med 15 olika ställen att bo på. Men vi har haft en magisk semester i vår nya husbil. Undrar vart vi åker nästa gång..???Read more

Långkörning till Stockholm

May 16, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 23 °C

Blev en väldigt lång körning från Skåne upp till Stockholm, och Wäsby golfbana. Det visade sig att vi sovit på, som vi trodde var deras ställplats men som de lagt ned inför denna säsong 😁 de var schyssta och lätt oss stanna där gratis.

Falsterbo resort

May 14, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 20 °C

Sov som en röv inatt då det var alldeles för varmt för min smak. Klev ändå upp tidigt för avfärd mot Puttgarden och färjan över till Danmark. Svängde förbi Aldi, en mataffär och shoppade vin. Sjukt billigt så det blev väl typ 15 flaskor. Sedan sträck körning till färjan, 20 mils körning på vardera sida om havet innan vi landade i Falsterbo.Read more

Sittensen ställplats

May 13, 2018 in Germany ⋅ 🌙 20 °C

Dagen började så bra när vi checkade ut från marinan. Lite trafik efter vägen de första 25 milen. Sen började bil köerna. Först försökte vi ta en annan väg för att undvika en bilkö, vilket resulterade i att vi fick vända och likt förbannat ta kön. Sedan varnade gpsen för stängd motorväg, men det struntade vi också i, bilkö igen pga bilbrand.. Så till slut ledsnade vi och letade ställplats. Och här är vi nu i mitten av nowhere.. Men jättefint!!Read more

Calais

May 11, 2018 in France ⋅ ⛅ 15 °C

Nu sitter vi på färjan tillbaka till Frankrike. Tack fantastiska England för den här gången. 8 magiska dagar med sol och långa vandringar

Dovers vita klippor i solnedgång..

May 10, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 16 °C

Klev ut vid 10 för att gå längs med Dovers klippor uppe på själva kammen för the coastal path går. Sjukt brant utan någon som staket eller skydd. Typ 300 meter fritt fall om man skulle få för sig att hoppa..
    Blev en låååång vandring på över två mil. Känns i kroppen måste jag erkänna😀

Folkestone Camping precis vid havet

May 9, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 13 °C

Det kan ha varit Europas, kanske världens smalaste väg med till den campingen vi bokat två nätter innan färjan tillbaka till Frankrike. Den var typ en cykelväg där bilar ändå stod parkerade efter vägen. Men allting går, och det var mödan värt. Jättefint ställe med coastal path direkt invid campingen.Read more

Folkestone stad

May 9, 2018 in the United Kingdom ⋅ ☀️ 17 °C

På eftermiddagen god vi en promenad längs med Atlanten mot Folkestone. Där var vi tvungna att äta Fish and chips i hamnen. Otroligt färsk fisk, och mycket mat. Vi åt nog bara upp hälften. I morgon går vi nog coastal path år andra hållet