Senja NordNorge

July 2018 - November 2020
Currently traveling

Överkalix via Narvik sykehus

July 21, 2018 in Sweden ⋅ 🌧 20 °C

Gick ut med hundarna vid 0400, för att sedan bli väckt av min sambo. Sjukvårdsupplysningen och sen till närmaste sjukhus som var Narvik. Hög feber mm. Väl där skrevs recept ut och sedan på väg igen. Värmen och tröttheten gjorde att vi bara orkade till Överkalix. Ca 50 mil.Read more

Resdag mot Bjerkvik

July 20, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 15 °C

Nu vänder vi tillbaka hemåt igen. Dagen började med en 7,5 km lång vandring efter Bleik kusten. Perfekt temperatur, ca 16 grader och halvklart. Höjdpunkten var när vi fick se en havsörn på riktigt nära håll. Sedan in i bilen för att köra mot Bjerkvik.Read more

Dag 2

July 19, 2018 in Norway ⋅ ⛅ 12 °C

Vaknade upp till regn som smattrade mot husbilstaket. Hade varit en idé att stänga takluckorna.. Tur att vi vaknade någorlunda tidigt. Temperaturen var mer behaglig än vi haft tidigare, 14 grader. Man håller på att bli bortskämd över det otroliga varma vädret vi haft under hela våren så att det nästan är skönt med variation. Hundarna känner nog detsamma, för de sov nästan hela dagen. Eftermiddagen avslutades med en långpromenad med café besök och vandring längs med havet.Read more

Andöya camping

July 18, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 19 °C

Upp tidigt för en 4 mils körning till Gryllefjord för att ta färjan till Andöya. Kom fram till en camping ett stenkast från en strand som taget från Thailand. 2 km strand med turkosfärgat vatten, men kanske lite kallare vatten ca 13 grader. Men vädret håller i sig. 28 grader ovanför polcirkeln . Helt sjuktRead more

Ersfjord, Norge

July 17, 2018 in Norway ⋅ ☀️ 17 °C

Blev många mil med fantastiska vyer. Serpentinvägar och långa tunnlar i bergen tog oss till en helt magisk vik inramad av höga berg runt om. Förmodligen top tre vackraste platserna vi besökt på alla våra resor.Read more

Kiruna

July 16, 2018 in Sweden ⋅ ☀️ 23 °C

Vaknade av att en parkeringsvakt knackade på dörren. Han var glad och och trevlig men hade en del synpunkter på vår parkering vid älven. Kan ha varit lite felparkerat... ja ja, men efter en del googlande och ringande hittade vi en veterinär i Gällivare som kunde avmaska våra två hundar inför Norge. Blev en hel del körning innan vi till sist hamnade på en parkering utanför en skola, då campingen i Kiruna var fullbelagt. En natt fungerar väl.. men Marta tycker att det är helt okRead more

Första anhalt Luleå

July 15, 2018 in Sweden ⋅ ⛅ 23 °C

Äntligen på väg mot Norge igen. Efter att vi släppt av Johannes i Fällfors begav vi oss mot vårt slutmål Senja, som ligger väääldigt långt norrut. Blev ingen lång första körnibg, utan Luleå blev perfektRead more