Satellite
Show on map
  • Day 2

    Sidon, Maghdouche en Tyre

    May 8, 2023 in Lebanon ⋅ 🌙 18 °C

    Na het ontbijt hebben we water gehaald en omdat het toch wel warm is, heb ik in de shop aan de overkant van het hotel een t-shirt gekocht. Hopelijk is mijn bagage vanmiddag op Beirut Airport, want anders moet ik nog wat andere kleding kopen.
    Om 9:30 vetrekken we richting Sidon, maar eerst hebben we een tussenstop bij de Bay Rock, hier komt de geldwissellaar om ervoor te zorgen dat we Euro's in Libanese Ponden en Dollars kunnen wisselen. We zijn gelijk miljonair, want 100 euro is 9 miljoen Libanese Ponden.
    In Sidon bezoeken we een 13-eeuws kruisvaarders kasteel, gelegen in het water. Hierna rijden we naar Tyre, waar we opgravingen uit de 10e eeuw voor Christus bezoeken. Een heel indrukwekkend geheel.
    Hierna is het tijd voor de lunch. In Sidon staat een heerlijke lunch voor ons klaar, heel veel lekker eten, met humus, groente, gebakken aubergine, en nog veel meer lekkers. Hierna even pootje baaien, we zijn tenslotte aan de Middellandse Zee. Helaas heb ik nog steeds een spijkerbroek aan, ik sla hem nog een beetje om, maar een flinke golf vanachteren zorgt voor een behoorlijke natte broek.
    Read more