Vervolg dag 2

May 8, 2023 in Lebanon ⋅ 🌙 18 °C

Mijn broek is flink nat, maar gelukkig is het mooi weer, dus het droogt snel.
    Hierna kunnen we de bus weer in voor de rit naar Maghdouche, naar de plek waar Maria op haar zoon Jezus zou hebben gewacht terwijl hij preekte in Sidon en Tyre. Boven de grot is een kathedraal gebouwd, en er staat een grote kolom met een Mariabeeld erop.
    Hierna gaan we naar de Souk in Sidon, een doolhof van straatjes, waar koopwaar wordt aangeboden en mensen leven. Mooi om dit alles te zien, de geuren van de kruiden te ruiken, de kinderen de gekke bekken trekken voor de camera.
    Daarna is het tijd om terug naar het hotel te gaan. Pat en ik zullen onderweg door een taxichauffeur worden opgehaald om naar het vliegveld te gaan, want, als de Airtracer van Pat klopt, staan onze koffers op Beirut Airport. Alles gaat goed, want we hebben de koffers😃.
    Savonds gezellig een wijntje gedronken en gegeten bij de Bay Rock Cafe, met uitzicht op de rotsen voor de kust van Beirut. Einde van een mooie dag. En het fijnste: ik kan weer mijn tanden poetsen, en heb schone kleding,