Dag 7 Tripoli en de cederbomen

May 13, 2023 in Lebanon ⋅ ☀️ 22 °C

Een nieuw hotel met een iets minder goed ontbijt dan in het voorgaande hotel, maar dat scheelt misschien in de calorieën 🙃.
    Vandaag gaan we naar Tripoli, de 1 na grootste stad van Libanon, we stoppen eerst bij een kasteel uit de tijd van de Kruisvaarders, en daarna wandelen we Tripoli in. In Tripoli voel je je echt in het Midden Oosten: veel drukte, rommelig, verkopers die fruit en lekkers aanbieden. We bezoeken een oude Moskee en een badhuis.
    Hierna rijden we door de Kozhayavallei naar het st. Antonieklooster, een klooster dat in een rots is gebouwd. We zien ondertussen de sneeuw op de bergen liggen, wat een apart gezicht geeft. Het schijnt dat er in de bergen geskied wordt in de winter, we zien zelfs een skilift.
    Na het klooster gaande naar de lunchplek, een lokatie omringt door het nationale symbool van Libanon : de Cederboom.
    Een prima lunch, afgesloten met een kopje Libanese koffie. Daarna maken we een wandeling door de bossen. De cederboom groeit bovengronds, maar ook ondergronds zijn de wortels heel lang: wel 3 x zo lang, als dat de boom hoog is.
    Na de wandeling is het tijd om terug naar het hotel te gaan. Daar is het tijd om in te checken, waarnaar we naar een foodfestival in Byblos gaan. Een gezellig gebeuren,met een live optreden van een coverzanger, eren, drinken, kortom een gezellige afsluiting van deze vakantieweek. Het festival eindigde al om 22 uur, een prima tijd om morgen relaxed naar huis te reizen.