Satellite
Show on map
  • Day 1

    Dag 1 Igls naar Glungezerhutte

    July 24, 2023 in Austria ⋅ ☁️ 13 °C

    Na een weekend vol feest is het vandaag tijd om te starten met het 2e deel van mijn vakantie: een hike in Tirol. In 6 dagen lopen van Ifls naar Schwaz. Rond 10:30 weggereden uit Ehrwald, en met een korte file op de pas ben ik rond 12 uur op de parkeerplaats van de oude kabelbaan. Hiervandaan is het 20 min lopen naar de nieuwe baan. Een tegenvallend begin, de kabelbaan ging maar tot het middenstation, dus moest ik 1 uur extra lopen. Dat extra uur is over een verhard pad. Na het bergstation gaatde weg over in een bergpad. Veel rotspartijen moeten worden overwonnen, en ook de wind spreekt heel erg mee. Soms heb ik het gevoel dat ik van de berg wordt geblazen. Maar met voldoende rust momentjes en een laatste steile stuk, bereik ik om 16 uur de hut. Een heerlijk glas Almdudler helpt mij om een beetje bij te komen.
    De waardin komt net vertellen dat de route van morgen moet worden aangepast: de route over de grippel is niet aan te raden ivm de weersomstandigheden. De andere route is niet meer begaanbaar, dus we moeten lopen maar een kabelbaan, dan naar Tulfes, vervolgens met een taxi verder naar.... Vanavond horen we meer hierover. Jammer, maar gezien de weersvoorspelling een betere keuze. Vanaf morgen staat de route erbij, ik was vergeten om een routeoptie aan te zetten😭
    Read more