• Day 8

כנסיות מרשימות בכפרים נידחים

April 16, 2023 in Spain ⋅ ⛅ 12 °C

בשני יישובים היום ביקרתי בכנסיות מרשימות, והניגוד בינן לבין הכפרים שכוחי האל שהן נמצאות בהם הוא בולט.
    הכנסייה הראשונה נמצאת בעיירה כביכול גדולה יחסית (כאלף תושבים), אך הרחבה המרכזית של העיירה שהיא כמובן סמוכה לכנסייה הייתה כמעט ריקה, ובכללי הרחובות היו שוממים.
    נכנסתי לכנסייה בחשש כי הייתה בכניסה אזהרה לצליינים לא להיכנס בשעת תפילה, אך היא הייתה ריקה למעט כמה מבקרים וגולת הכותרת: נגן העוגב ניגן במתכונת של חזרות, כנראה לקראת התפילה שהתקיימה כשעה לאחר מכן. זה היה די משעשע שהוא פשוט ניגן בלי שום הוד והדר שנוטים לייחס לכלי הזה. בין היצירות שניגן הוא השתעל קלות. באופן כללי הכנסייה הייתה מרשימה ומטופחת וכנראה עם זיקה איטלקית, ובחוץ היו פסלים גדולים ועוצמתיים, כמובן סביב עינויים שישוע ספג.
    ביקרתי גם בכנסייה בכפר שאלון בו, הפעם תמורת תשלום של אירו. היא הייתה מאוד קטנה, אך כנראה ייחודית מבחינת סגנון הבנייה (שמונה פאות), ויש לה איזושהי זיקה לירושלים. אין בה כמעט מושבים, והיא אינה משמשת לתפילה, אלא לקבורה כנראה. היה חביב.