Satellite
Show on map
  • Day 13

    הלכתי היום הרבה — לטענת בעלת האלברגה 32 קילומטרים. הלכתי יותר מהמקטע הסטנדרטי כדי להגיע מוקדם לבורגוס ושתהיה לי אפשרות לנסוע לבילבאו בצהריים. מסתמן שלא אעשה זאת כי מתוכננת יציאת יום הולדת לגייבריאל, אלא אסע למחרת.
    בעלת האלברגה הייתה חביבה מאוד ושיבחה אותי על ההליכה המרובה וכמובן, איך לא, התייחסה לייחודיותי כישראלי כאן.
    בחדרי יש בריטי, אמריקאי ואמריקאית מפלורידה שהם אחים וצרפתייה מפריז. האמריקאים שאלו אותי קצת על התרבות הישראלית ועל תרבות הטיולים בפרט, כי הוא פגש ישראלי בקניה לפני כמה חודשים שסיפר לו על כך. אמרתי לו שבישראל יש תרבות טיולים ענפה בחו״ל כי ישראל היא מדינה קטנה וכי חיים בסביבה כל-כך לחוצה ורווייה בעומסים ובמתח (מהעבודה, מהפקקים, מהטרור ומה רות הכלכליות והשסע החברתי למשל). אמרתי לו שאלה מובילים לרצון תכוף יחסית לאקספיזם.
    אחר הצהריים לקוריאנית שהלכתי איתה בתחילת הקמינו שכבר הלכה עם שלוש קוריאניות נוספות: אישה בסביבות גיל 55-60, אחת נוספת בגיל 31 שהיגרה לפני 15 שנה עם משפחתה לארצות הברית, ואחת נוספת בת 19 שמחר תחגוג יום הולדת גם כן.
    אחר הצהריים הן הלכו לבר לפני פתיחת המרכול לאחר הסיאסטה, ואחרי הקניות הן בישלו מזון קוריאני עם מצרכים שקנו שם. האישה המבוגרת שהובילה את הבישולים אפילו הביאה מצרכים כמו ראמן מקוריאה. הוזהרתי כמה פעמים שהארוחה תהיה חריפה מאוד. הן נתנו לי לטעום ואכן היה חריף אך לא מדי, אבל בכל מקרה העדפתי לא לקחת עוד מתוך נימוס.
    מה שכן, בבר הן הזמינו אותי ליין וגרמנו חמשתינו שני בקבוקים, ואז קניתי לכולם ליטר בירה בסופר שגם כן חוסל ועוד שני בקבוקי יין שנשתו. הן סיפרו לי גם על המשקאות האלכוהוליים הקוריאניים המסורתיים (מתברר שיש יותר מאחד). בסיום הארוחה הכנתי תה מהתה הירוק שלי יחד עם קינוחים שהן רכשו. הן יודעות ליהנות!
    באופן כללי, יש משהו מאוד מבדר בהקשבה לשיחה שלא מבינים ממנה מילה, במיוחד שזו בשפה שונה לחלוטין מהשפות שאני מכיר. מעבר לאוצר המילים ולתחביר, אפילו האינטונאציות למשל בסיום המשפט הן שונות, וכך הן מדברות גם באנגלית.
    היו להן כל מיני שיחות, והן שיתפו אותי באחת מהן בשאלה השכיחה האם גבר ואישה יכולים להיות בידידות אמת? חלק טענו שכן וחלק לא, ואחת אמרה שכן אך צריך להיזהר כאשר הם שותים אלכוהול או מתנהגים מוזר. אני אמרתי, כמו שגם אמרתי לפני כמה ימים בהרכב אחר, שצריך להיזהר מגברים וללא ספק כמין הם נחותים יותר מנשים. הן שמחו לשמוע את התשובה הזו כי זו הייתה שיחה חינוכית לבת ה-19. קצת הופתעתי שהיא אינה מודעת לדברים האלה והיא זקוקה לחינוך בנושא.
    Read more