Avondwandeling in Yangon (Myanmar)

December 20, 2016 in Myanmar ⋅ 🌙 25 °C

Na de meest schokkerige busrit van m'n leven die zes uur duurde, kwamen we aan bij het busstation van Yangon. Hier namen we een taxi, en drie kwartier later waren we in Chan Myaye Guesthouse, midden in het stadscentrum.

Yangon is een bruisende, super drukke stad. Overal zie je auto's, bussen, tuktuks, fietsen en voetgangers. Deze stad is hectisch en luid, en om de zoveel tijd komt er een andere (soms lekkere, vaak niet zo lekkere) geur je neus binnen.

Na drie weken rijst rijst rijst en noodles, aten we een hamburger in de enige Kentucky Fried Chicken (en ook het enige fastfoodrestaurant) in Myanmar. Ik ben zelden zo blij geworden van een hamburger.

Daarna liepen we door de Indische wijk waar we een hindoeïstische tempel bezochten die al 100 jaar oud is. Ook de straatmarkt was fascinerend, overal vis, vlees en groenten op schalen of gewoon karton. Ze nemen het hier niet zo nauw met voedelsvoorschriften en hygiëne.

Na de indische wijk, trokken we naar de night market, allemaal verschillende food stands met lekker en bijzonder eten. Naast de gewoonlijke fries rice, noodles, vis en loempia's, zagen we er ook levende rupsen (ieuw) en zotte kreeften.

Op weg naar de guesthouse kwamen we Marta en Marco, een Italiaans koppel, tegen dat we al in elke stad in Myanmar tegen het lijf gelopen waren. Erg toevallig en erg gezellig 😊 Van alle guesthouses en hotels logeren we geheel toevallig in dezelfde. Dat is wel leuk aan Myanmar, er zijn niet zo veel toeristen, dus je komt vaak dezelfde mensen tegen in verschillende steden.