Paleis Cultuur en Wetenschap

July 23, 2017 in Poland ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag bezochten we het Paleis van Cultuur en Wetenschap. Op weg naar daar zagen we de wissel van de wacht aan het monument voor gevallen soldaten. Mooi voorbeeld van goede militaire choreografie 😉 Vanop de bovenste verdieping van het Paleis van Cultuur en Wetenschap heb je een prachtig uitzicht over de stad.

Hierna bezochten we het Fotoplastikon - aka een klein zaaltje met een oversized viewmaster. Iedereen heeft z'n eigen kijkgaatje en ziet oude foto's van de stad voor de verwoesting tijdens WOII.

Omdat het nog mooi weer was, deden we een stukje van de Royal Walk. De Royal Walk trakteert je op mooie gebouwen en straten. Maar toen viel de regen met bakken uit de lucht en moesten we dringend schuilen! Het was een echte zondvloed! Dus vluchtten we de zotste bib ooit in. De universiteitsbib heeft een heuse tuin op het dak. Toen we dachten dat het weer veilig was, gingen we het tuindak op en werden we weer verrast door de regen. Er zat niets anders op dan even lekker opwarmen in het hostel.

We besloten om de Poolse keuken even links te laten liggen en aten heerlijke pizza! Kaat en ik zijn dan de sfeer gaan opsnuiven bij de protesten tegen hun regering en hadden zeer goede gesprekken met locals. We eindigden de dag met een avondwandeling door Warschau waarbij we een tikkeltje verdwaald zijn geraakt 😄