Parijs: dag 1

January 4, 2018 in France ⋅ ⛅ 9 °C

Paris is always a good idea. Dit tweedaags tripje kwam als geroepen en is dolle pret.

Het grootste deel van de dag hebben we gewandeld. Langs het Louvre, de Tuileries, Musee des Arts Décoratifs, de Notre Dame, Centre Pompidou... om dan (meestal bij het zien van de rij) te beslissen om te door te lopen. Nadat we van de ene toeristische trekpleister naar de andere waren gelopen, was een pannenkoek pauze ideaal. Anderhalve Bretoense pannenkoek later gingen we richting hotel.

Het inchecken bleek een gedoe. Wij morden wat in het Nederlands en uiteraard sprak de vrouw aan de receptie ook Nederlands. Gênant, but oh well. Al bij al een tof madammeke, en wij zijn op de kamer geraakt.

's Avonds gingen we terug naar Pompidou en wandelden we elke verdieping af tot we omvielen van de honger. En zoals het verwarde Antwerpse hipster betaamt zijn we vegan pizza gaan eten in Hank Pizza. Lekker lekker.

Morgen gaan we een poging ondernemen om in Musee des Arts Décoratifs binnen te geraken voor de Dior tentoonstelling (vandaag was de rij vijf uur lang😢). Ik ben benieuwd!