Busan

November 3, 2017 in South Korea ⋅ 🌙 15 °C

Gisteren vlogen we van Taipei naar Busan. We kwamen pas 's avonds in onze airbnb aan. Dat is trouwens een hele mooie, nieuwe en aangename bnb. We wouden meteen op pad om iets te gaan eten maar kwamen snel een probleem tegen: onze bankkaarten werken hier niet. We kunnen nergens geld afhalen en dat is wel wat moeilijk leven dan. Gelukkig had ik nog zo een 4euro in Won en daar kochten we een soort aiki noodles mee om in onze airbnb op te eten.
    Ondertussen belde ik al met Fortis en zij hebben kunnen regelen dat ik op sommige plekken kan afhalen, het blijft een trial and error onderneming wel.

koreanen zijn hele lieve mensen. De hele dag lang zijn we geholpen geweest door of aan de praat geraakt met Koreanen. Ze kunnen dan wel nauwelijks Engels, ze gaan alles doen om uw vraag te kunnen beantwoorden.

Vandaag gingen we op tempeltocht. Eerst naar het noorden van Busan naar een prachtig tempelcomplex tussen de herfstbomen en erna in het westen van Busan met de kabelbaan op de 1300meter hoge berg. Daar verdwaalden we (letterlijk) in het bos maar vonden de weg terug richting een tempel in de rotsen gekapt. Het was een hele lastige weg maar zeker de moeite. 17.7km gestapt vandaag.
    'S avonds aten we echt lekkere Korean bbq met verse kimchi en al de rest.