• Day 5

Jeonju

November 7, 2017 in South Korea ⋅ ⛅ 16 °C

12,6km gestapt.

Jeonju is een leuke stad. Het is hier gezellig en dat is niet enkel doordat de vele bomen hier allemaal in herfst kleuren staan die je enkel in boekjes kan zien. Tinten geel en rood die we nog nooit gezien hadden. Joy is blij.

We liepen vandaag voornamelijk door een Hanok Village, dat is een traditioneel dorpje binnenin de stad met traditionele Koreaanse huizen, zowel oude als nieuwe. Heel gezellig en tof om te zien.

'S avond aten we bibimbap in het beste bibimbap restaurant van korea. Wat leuk is in Koreanse restaurants is dat je altijd zeker 5 extra side dishes krijgt bij je bestelde gerecht, standaard. Waaronde kimchi en kimchi is heerlijk!

Morgen vertrekken we naar een vrij moeilijk te bereiken tempel, Baegyangsa, ten zuiden van Jeonju. Daar spenderen we 2 nachten om te bezinnen. Dit is ook de tempel waar één van de beste chefs in de wereld woont, alsdus Netflix's chefs table. Je zal ons dus pas de 10de 's avonds of de 11de terug horen. Daag!