South Korea
Jeonju

Here you’ll find travel reports about Jeonju. Discover travel destinations in South Korea of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Baegyangsa 2

November 10, 2017 in South Korea

Ons schema was als volgt:

4.30u opstaan
    05.00u morning ceremony. Dat was in de main temple (heel mooi, heel oud) waar de monniken samenkwamen samen met de staff om een 40min lang mantras, sutras en gebedjes op te zeggen. Dat was echt mooi want die zongen die mantras in een soort canon waardoor je echt snapt waarom mantras bestaan en hoe ze je in een soort trans kunnen krijgen. Erna was het 20min mediteren en om 06.30u ontbijt.
    Het eten in de tempel werd gemaakt door de staff volgens de tempelfood regels. Dat is onder andere dat je alles gebruikt van een ingrediënt en je dus niks verloren laat gaan. Natuurlijk is het ook vegetarisch. Ook gebruiken ze bepaalde ingrediënten niet zoals ajuin, pijpajuin, look en nog enkele andere die ik vergeten ben.

Voor de kenners en netflix kijkers (chef's table, seizoen 3 afl 1), de tempel waar wij verbleven is de tempel waar Jeong Kwan een non is, zij is één van de beste chefs in de wereld zonder een chef te zijn. Haar hebben we op onze laatste dag gezien in haar keuken. Zij woont niet in het tempelcomplex maar hoger op de berg in een hermitage). Haar voedsel hebben we niet kunnen proeven, gaan eten bij haar kost 200€ per persoon. Vandaag kwam de baas van Hermes (van de sjakossen) eten bij haar.

Van 07 tot 08u deden we community work. Dat betekende op het tempeldomein de blaadjes sweepen en opruimen samen met de monniken.

08-09u Rust. Dan sliepen we want veel slaap kan je niet vatten op de vloer. Joy wel, die had daar geen problemen mee.

09-10u tea time. We hebben twee maal thee gedronken met een ongelooflijk lieve monnik. Zijn Engels was erg goed en het was zeer interessant om thee te drinken met een monnik en te praten over vanalles in onze levens. Filosofische gesprekken, uitleg over buddhisme en verhalen over Buddha die je aan het denken zetten. Enorm van genoten om de levensvisie van een monnik te horen, heel erg zuiver.

10u-11.30u: Free time. Dan mag je doen wat je wilt, wij gingen wandelen in het national park.

11.30 lunch: Bibimbap de klok rond, zowel als ontbijt, lunch of avondmaal. Lekker, gezond maar blij dat ik vanavond eens niet een rijstkom eten moest.

11.30-17u: Free time. Eerst een dutje en dan een stevige wandeling bergop naar verschillende hermitages.

17u: avondeten.

18u: Ring a big bell. Dat is wanneer een monnik 10minuten lang een grote houten balk om de 15 tellen tegen een grote bel laat vallen. Dit zorgt voor een sereen maar luid geluid waar je zen van wordt, die bel vibreert zo hard dat je dat in je lichaam kan voelen. Wij mochten ook de bel eens ringen.

Erna had je de keuze of je de avond ceremony wou meevolgen of dat je gewoon ging rusten maar wij kozen ervoor om met de aangename monnik een wandeling te maken en nog wat te converseren.

21u: bed time.

Hele mooie ervaring en magisch gemaakt door de kleuren van het bos.

PS: die fotografen daar stonden daar allemaal al vanaf 06u ‘s ochtends te wachten op god knows what voor een foto te nemen. Wij denken op een bepaald zonlicht. Dat waren de fanatiekste hobbyfotografen die we ooit gezien hebben.

Baegyangsa

November 10, 2017 in South Korea

Deze update zal uit 2 delen bestaan want ik kan maar 6 foto's per post toevoegen en ik wil er meer toevoegen dan dat.

Eerst en vooral willen we zeggen dat het echt een prachtige ervaring was.

Het was een tocht van een goeie 3uur naar de Baegyangsa tempel. Deze ligt in een reuzachtig nationaal park. Het is daar nu een soort 'herfstfestival' want we waren er net in de piek van de herfst. Dat betekent dat bijna alle bomen hun bladen nog hebben maar deze de meest prachtige kleuren hebben die we ooit hebben gezien. Onze camera kon echt niet vastleggen welke tinten geel, oranje, rood, paars enzovoort die bladeren hadden.

We kregen een korte uitleg over de verschillende gebouwen (het is eerder een tempel complex met nog eens verschillende hermitages in een straal van 2km), kregen onze outfit en een kamer toegewezen. Ons bed was een laken op de grond zoals een echte monk.

Jeonju - Bibimbap

March 1 in South Korea

Today we are in the city Bibimbap is coming from. It is a delicious mix of rice, vegetables and meat served in a bowl. Of course we tried it and it was very yummy 😋!

Heute sind wir in der Stadt aus der das traditionelle koreanische Bibimbap kommt. Bibimbap ist ein Gericht aus Reis, Gemüse und Fleisch. Wir haben es natürlich probiert und es war super lecker.

Jeonju

November 7, 2017 in South Korea

12,6km gestapt.

Jeonju is een leuke stad. Het is hier gezellig en dat is niet enkel doordat de vele bomen hier allemaal in herfst kleuren staan die je enkel in boekjes kan zien. Tinten geel en rood die we nog nooit gezien hadden. Joy is blij.

We liepen vandaag voornamelijk door een Hanok Village, dat is een traditioneel dorpje binnenin de stad met traditionele Koreaanse huizen, zowel oude als nieuwe. Heel gezellig en tof om te zien.

'S avond aten we bibimbap in het beste bibimbap restaurant van korea. Wat leuk is in Koreanse restaurants is dat je altijd zeker 5 extra side dishes krijgt bij je bestelde gerecht, standaard. Waaronde kimchi en kimchi is heerlijk!

Morgen vertrekken we naar een vrij moeilijk te bereiken tempel, Baegyangsa, ten zuiden van Jeonju. Daar spenderen we 2 nachten om te bezinnen. Dit is ook de tempel waar één van de beste chefs in de wereld woont, alsdus Netflix's chefs table. Je zal ons dus pas de 10de 's avonds of de 11de terug horen. Daag!

Bouffe de Corée

September 25, 2016 in South Korea

1. BBQ porc
    2. Trippe de porc en bouillon avec kimchi
    3. Pieuvre grillée avec fromage et sauce piquante sur bâton.
    4. Beef topokki. On dirait la poutine de Corée.
    5. Soupe froide de nouille ah sarrasin et dompling à la viande.
    6. Pieds de poulets deossée et roulleux aux légumes. Je sais pas encore si c'est bon... des fois il y a des morceux un peu dures et un peu mous.

Jeonju, جونجو, Чонджу, Čondžu, جئونجو, CHN, 全州市, 전주시, Džondžu, Чоньжү, जॉन्जू, Chŏnju, Chonju, 全州