• Day 11

Gyeongju

November 13, 2017 in South Korea ⋅ ⛅ 5 °C

Eergisteren kwamen we aan in Gyeongju, een stad in het Zuid-Westen.

Het is hier mooi en rustig maar ook een levendig stadscentrum.

De parken hebben allemaal tumuli, grote ronde heuvels van zo een 12meter hoog die eigenlijk graven zijn van honderden jaren oud. Wel een mooi zicht.

Gisteren gingen we naar Bulguksa en de Seokguram grotto. Bulguksa is een oud paleis of tempelcomplex is is wel mooi maar na zo 2 maand hier te reizen hadden we wel al wat mooiers gezien. De grotto is een mangemaakte ‘grot’ waar een grote buddha is uit gekapt meer dan 1300 jaar geleden.

Het was weekend als we hier waren dus elke uitstap die we deden leek alsof half Zuid-Korea mee was.

Het is ook heel erg koud geworden op een week tijd, vorige week liep ik in mijn T-shirt in Busan en nu ben ik wat verkouden aan het worden.

Vandaag reizen we helemaal naar Sokcho in het Noord-Westen. We moeten hiervoor 7uur op de bus zitten en dat gaat echt rot zijn want we hebben niet zo lang geleden eens 2uur op de bus gezeten en hadden allebei hoofdpijn. Ze rijden hier niet zo aangenaam.