• Day 5

Slavenais tilts un Ādama pīķis

February 28, 2022 in Sri Lanka ⋅ ⛅ 25 °C

Tālāk dodamies uz slaveno Demodara the Nine Arch Bridge- tiltu. Tas stiepjas 91 m. garumā un ir 24 m. augsts. Tas atrodas džungļu un lauksaimniecības zemju ieskautā ielejā. Tiltu padara unikālu tas, ka tā konstrukcijā nav izmantots metāls, bet tikai klints akmeņi un ķieģeli. Tilts tika pasūtīts pirms pirmā pasaules kara, karam sākoties metāla konstrukcijas, kuras bija paredzēts izgatavot Anglijā atteica, jo metālu vajadzēja militāram vajadzībām. Tā radās šis akmens, ķieģeļu un cementa konstrukciju tilts, kurš kalpo vēl šodien. Uz tiltu bija jāiet kājām apmēram 1,5 km. pa nelielu ceļu, kas vijās lejā uz ieleju. Lejā noiet bija nieks, bet augšā tikt grūti Tāpēc nolēmām pirmo reizi mūžā izmēģināt jaunu transportlīdzekli Tuk-tuk.
    Tuk-tuk ir neliels trīsvietīgs motorolleriņš ar trim riteņiem un jumtiņu, sāni ir brīvi. Ļoti labs pārvietošanās līdzeklis nelieliem gabaliem.
    Tuk-tuk ražo Indija. To vidējā cena ir 7-8 tūkstoši ASV dolāru. Vietējiem iedzīvotājiem tas ir sava veida bizness, ar ko pārvadāt tūristus.

Esam kalnainā apvidū. Augstākā vieta Šrilankā ir 2,5 km. v.j.l. Mūs aizved uz skaitu vietu, Litle Adams Peak-mazais Ādama pīķis - kalnu, kurā bija iespēja
    uzkāpt. Līdz pusei mēs tikām visi, bet pašā virsotnītē, uz kuras ir neliela Budas statuja, uzkāpa tikai mūsu grupas "jaunieši" - divi Jāņi, Dace un jaunietis Gundars. Skats esot bijis ļoti labs. Mums pārējiem arī patika tas ko redzējām, jo visas kalnu nogāzes ir ar tējas kokiem. Šeit varējām tuvu redzēt ļoti skaistu koku, izmērā kā mūsu lielās ābeles, kuram ir ļoti skaisti ziedi- kā pie mums tulpes- sarkanīgi oranžā krāsā.

Pēc pastaigas iedzeram kafiju Ellas pilsētā. Bija samērā laba kafija gatavota profesionālā kafijas aparātā. Veikalā nopērkam sarkano rumu un dodamies no kalnaina apvidus uz zemieni, kur atrodas Jalas nacionālais parks. Pa ceļam piestājam pie skaista ūdenskrituma- Ravanas ūdenskritums, kur ceļa malā redzējām pērtiķu saimi.
    Ar tumsiņu iebraucam viesnīcā- Tissahamarama pilsētā. Pelde skaistā baseinā, kur virs galvas lidinājās lieli sikspārņi, apmēram kā mūsu lielās kaijas.
    Šie sikspārņi pa dienu guļ kokos ar galvu uz leju, naktī lidinās. Šie sikspārņi ir augļēdāji un cilvēkiem nekaitīgi. Kārtējais dzēriens, vakariņas un pie miera.
    Uz loga uzlīme-Mērkaķis, tas nozīmē, ka logu turēt vaļā nedrīkst !