Satellite
Show on map
  • Day 2

    Rifugio Rosetta

    August 4, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 9 °C

    Vandaag om 7.00 uur opgestaan, bij ontbijt worteltjestaart gegeten en nog een keer goed gekeken wat ik nog achter kon laten. Want hoe minder ik meeneem, des te gemakkelijker gaat de reis. Kom ik toch een self service box tegen en heb natuurlijk goed ingeslagen. Vooral de wiet kan ik goed gebruiken 😀

    Het eerste stuk was echt niet leuk. Een breed pad en stijl. Ik had een boswandeling verwacht. Aangekomen bij de skilift 🚡 eerst maar even een kopje koffie gedronken. Zie filmpje.

    Het volgende stuk was geweldig. Mooie uitzichten, lekker plekje gevonden om te lunchen, goed begaanbaar pad en het zonnetje scheen geregeld. Heerlijk!

    Het stuk na de lunch was een echte uitdaging. Vooral omdat het weer om ging slaan. Op een gegeven moment kwam er wel een hele zwarte wolk aanzetten. Ik kon niet meer terug, dus de pas erin gezet. Uiteindelijk is alles goed gekomen, de bui dreef over en arriveerde ik veel te vroeg bij de Rufuge. Moest 1,5 uur wachten voordat ik kon inchecken. Balen, want ik had graag een douche genomen. Ik was overigens niet de enige die een douche kon gebruiken! Toen ik de Refuge in kwam, werd ik begroet door allerlei geuren variërend van soep, worst, koffie, schraal bier, stinkende sokken en schoenen en diverse lichaamsgeuren.

    Na het inchecken gelijk onder de douche gestapt. Koste een flinke duit, maar dan heb je ook wat. Fris en fruitig tik ik nu dit verslag. Vannacht deel ik een 6 persoonskamer met 3 andere wandelaars. Ik hoop dat ze zich niet ergeren aan mijn gesnurk, want dat doe ik enorm volgens Dick.
    Zit nu onder een afdakje en helikopters komen af en aan op enkele meters afstand om de refuge te voorzien van eten en materiaal. Een hels kabaal.
    Read more