Thailand 2018

June - August 2018
We hebben er zin in Read more

Chiang Mai

July 27, 2018 in Thailand ⋅ 🌧 26 °C

Na een redelijke nacht geslapen in de trein waren we eindelijk in Chiang mai. Uit de trein taxi spullen dumpen en ontbijten. Daarna door de oude stad gelopen waar je werkelijk van de ene ahhh in de andere ohhh valt. Wat een mooie tempels hebben ze hier. En omdat het vandaag Buddha dag is zijn ze ook allemaal goed bezocht en doen de monniken ook hun werk goed. Wat grappig is, is dat er van de top monniken een wassen beeld is gemaakt net echt. Daarna een Thaise massage gedaan van 1 5 uur. Pfff wist niet dat ik zo lenig was. Daarna een crêpe gegeten. Nog even een tempeltje on the side en op naar ons appartement voor de komende 4 nachten. Appartement is erg mooi en de jongens gingen gelijk zwemmen. Daarna lekker douchen en op naar de night market. Ff lacoste polo gekocht en heerlijk gegeten bij de food court. Nu weer terug thuis. Zo alles plat want morgen worden we om 8 uur opgehaald on te zipplinen. Oja geen biertje gehad vandaag ivm Buddha dag. Morgen om 13 uur mag het weer. Morgen is het ook koningsdag hier. Tot dan.Read more

Zweven door de jungle.

July 28, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 24 °C

Vanmorgen stond het wekkertje om 7 uur. Snel eruit op de fiets naar de 7 eleven voor tosties en koffie. Want om 8 uur werden we opgehaald om te gaan zipplinen. Na een uur rijden waren we er. Alles aan helm op in de pickup naar boven en gaan. Wat gaaf om zo tussen de bomen te zweven. De begeleiding was erg leuk en veilig. Ze waren met 2 man en je zat altijd vast. Na ruim 1,5 uur zipplinen door de jungle waren we helaas klaar en moesten weer terug. Eerst daar nog wat eten en daarna weer een uur terug rijden. In de middag regende het best dus lekker even bijkomen in ons mooie appartement. Rond 5 uur zijn we naar de saterday night market gegaan. Erg druk maar ja je moet wat doen voor koopjes. Ook lekkere street food gegeten. Om 6 uur klonk het volkslied en iedereen staat dan stil. Speciaal voor kings dag.
    Na heen en weer geschuifeld te hebben over de markt zijn we nog bij de zilveren tempel geweest. Er was net een dienst bezig waar alle mensen een touwtje om hun hoofd hadden. De zilveren tempel werd steeds verlicht met een andere kleur erg mooi. Toen tuktuk terug en nu alles plat en wij beentjes omhoog op de bank. Tot morgen.

Tempel, tempel, massage en markt

July 29, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen uitgeslapen tot 8:30 heerlijk. Daarna wilde we op de fiets erop uit om te gaan ontbijten. Maar de fietsen van het appartement zijn niet zo best dus snel terug naar de 7 eleven tosties en koffie. Daarna een grab taxi genomen naar de betgtempel waar je eerst 306 trap treden moet belopen. De tempel is mooi maar eigenlijk te druk. Toen weer door naar wat umong deze tempel is minder bekend maar zeker een aanrader. Er zijn tunnels met Buddha aan het eind echt heel mooi. Daar hebben we ook wat gegeten. Toen was het tijd om terug te gaan naar chiang mai waar we wel weer een massage hadden verdient. 3 maal voet en 1 rug. Dus een uur ontspanning. Toen naar de Sunday market. Ja wat anders dan de saterday market. Groter drukker. Snel klaar mee. Wel even een lekker biertje gedronken. Het mocht weer. Want de afgelopen 2 dagen was er niks te koop. Toen een tuktuk naar de gewone night market genomen waar we wat hebben gegeten en nog meer geshopt. Tuktuk terug. Douchen en alles weer plat. Morgen gaan we met de wereld beroemde Mr Song mee op pad. Een hele dag weg. Dus tot morgen.Read more

Fantastische dag.

July 30, 2018 in Thailand ⋅ 🌧 25 °C

Vandaag hadden we een tour met Mr Song. Deze kwamen we vaak tegen op de Facebook groep Thailand dus een tripje geboekt. We werden om 9 uur opgehaald daarvoor natuurlijk tosties als ontbijt. Toen een uur rijden voor een bamboo raft. Erg relax met een bamboe vlot de rivier af. Erg mooie omgeving daar. Daarna door na een mooie waterval waar we achter konden lopen. En ook zwemmen. Daar hebben we ook gegeten. Toen door naar de olifanten wat gaaf om er zo tussen te staan en ze eten te geven aaien en genieten. Daarna gingen wij en ook de olifanten in het water. Lekker spetteren met ze. Tijdens het spetteren nam 1 olifant zijn slurf steeds vol om ons nat te spuiten echt gaaf. Daarna zijn we naar een canyon gereden waar je lekker kon zwemmen en duiken van 8,5 meter. Toen maar huis het was al 19 uur. Echt een topper die Mr Song. Hij legt alles goed uit geniet er ook van echt heel fijn. Emma was in de bus de dj ook gaaf. Thuis snel douchen en eten bij Kasala nightmarket, biertje on the side heerlijk. De jongens nog even geschoten en daarna nog over de markt lopen. Tuktuk naar huis en nu alles plat. Vandaag hebben we echt heeeeeeele erg genoten. Morgen vliegen we naar het zuiden voor het volgende avontuur. Tot dan.Read more

Reisdagje

July 31, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 25 °C

Vanmorgen rustig aan ff ontbijten spullen pakken. Met de grab naar massage ff eten en door naar het vliegveld. Vlucht had een half uurtje vertraging das jammer. Vlucht goed backpacks snel transfer stond klaar en na 1,5 uur waren we bij ons hotel. Ff inchecken en naar de kamer toen lekker eten nog een zaklamp gekocht en nu alles plat. Morgen gaan we 2 dagen een trekking doen dus sla even een dag over. We slapen op hutjes op het water zonder stroom en WiFi. Dus tot later.Read more

Jungle trekking

August 2, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Zo hier even 2 dagen in 1. Om 9 uur opgehaald om eerst naar een markt te gaan om spullen te kopen voor de jungle lake tour. We hebben daar nog zaklampen gekocht en een waterdichte bag. Toen naar de boot die ons door een fantastische omgeving naar onze drijvende hut bracht. Daar hadden we tijd om te eten en te zwemmen erg lekker water en vooral de omgeving waar je zwemt is fantastisch. Toen door met de boot voor een jungle trekking van ongeveer 3 uur naar een waterval. We zouden eerst door een grot gaan maar dit kon niet ivm het hoge water. Denk aan een voetbalteam. Toen we daar aankwamen ging het lekker plenzen en het pad waar we op liepen was erg glad en modderig. Ook moesten we vaak door een riviertje heen waar het water soms wel een meter diep was. Na 1,5 uur klimmen en klauteren waren we bij de waterval. Erg mooi. Maar we moeten ook weer terug. Na een goede in totaal 3 uur waren we weer bij de boot die ons terug bracht naar ons hutje. Daar konden we kajakken zwemmen duiken erg fijn. Toen lekker douchen 1 stand koud. En op naar het avondeten met een gezouten gedroogde vis en natuurlijk Thaise andere dingen. Toen nog even kaarten biertje Mojito en plezier met andere Nederlanders. En om 22:30 was het stil en pikken donker. Slapen deden we op een matras op de grond en een ventilator. Nog best geslapen tot 6:15 want om 6:45 bakkie doen en de boot in om apen te spotten. We hebben er zat gezien erg leuk zo in de natuur. Om 8 uur ontbijt en daarna nog tijd om te zwemmen enzovoort. Om 9:30 gingen we weer met de boot en al onze spullen op pad naar een grot. Hier hadden we onze zaklamp voor nodig. We zagen grote spinnen en slangen eieren. Toen door naar de krijt rotsen. Wat is het toch mooi daar. Na een tijdje varen was het helaas afgelopen en na een middag maal gingen we snel verder met een taxi naar koh Samui. We waren mooi op tijd en konden de boot van 15 uur nog net halen. Na 1,5 uur varen waren we op koh Samui. Transfer geregeld en wauw wat hebben we een mooi onderkomen veel groter dan we hadden gedacht. Pa en ma spullen uit pakken en de jongens lekker zwemmen. In de avond tapas gegeten. Viel bij Emma niet zo goed alles eruit gegooid daar. Gelukkig gaat het nu goed. Nu alles plat en morgen strand yeahhhh zin in. Tot dan.Read more

Zon zee en strand.

August 3, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Heerlijk geslapen en lekker ontbeten bij een hostel aan de overkant. Toen taxi na chaweng Beach. Even een lekkere Beach tent opzoeken en liggen. Biertje erbij. Massage aan het strand lekker sandwich tussendoor nog een biertje en tussendoor nog heerlijk zwemmen in de zee of zwembad. De jongens een henna tattoo en om 18 uur weer terug heerlijk zo'n dagje niks doen. In de avond was er hier een markt met eten muziek en de rest erg leuk en niet zo erg druk als chiang mai. Her en der wat eten saté en pannenkoek en andere dingen en een biertje in je hand heel fijn. Ook nog even karten voor morgen geregeld samen met Stijn. Nu alles bijna plat en morgen gaan we nog even door met niks doen. Tot dan.Read more

Van alles wat

August 4, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Vanmorgen weer lekker uitgeslapen en bij US Hostel ontbeten. Toen lekker gezwommen bij ons zwembad. Daarna taxi naar de big Buddha erg gaaf en groot. Ook nog even door een monnik een bandje om onze pols laten binden en met wat water en veel blablabla zijn we gezegend. Daar ook wat gegeten met uitzicht over de baai waar veel vliegtuigen laag over kwamen. Toen door naar een andere tempel waar de Buddha opeens 8 of 12 armen had. Super mooi complex echt gaaf. Toen naar huis want om 16 uur kwam de transfer voor Stijn en mij naar de kartbaan. Karten was erg gaaf alleen jammer dat we maar met zijn tweeën waren. Toen weer terug naar het dorpje waar we lekker wat gedronken en gegeten hebben. Aan het eind van de avond was er nog een vuurshow echt leuk en aan het einde mochten Stijn en Emma nog even meedoen. Nu weer thuis ff afkoelen want het is best warm. Tot morgen.Read more

Chill dagje

August 5, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 29 °C

Heerlijk geslapen. In het dorp lekker ontbeten. Toen taxi naar naem nog iets strand. Heerlijk gezwommen gelegen gedronken ff tosties tussen de middag bij 7 eleven. Cocktail erbij. Taxi terug plonzen in het zwembad douchen en naar het dorp voor een heerlijke burger. Toen nog even naar de vuurshow gekeken en nu bijna alles plat. Morgen gaan we weer wat doen tot dan.Read more

Grote piemel en dode monnik

August 6, 2018 in Thailand ⋅ ⛅ 27 °C

Vanmorgen maar eens ontbeten bij de 7 eleven tosties en koffie. Daarna taxi naar hin Nog iets dat betekend grootvaders piemel en grootmoeders doos. Wel mooie omgeving en met wat fantasie klopt het best. Toen door naar een mummy monnik deze zit er vredig bij met zijn zonnebril op. Toen de rest van de dag naar het strand bij silver beach erg mooi strand. Daar wat gegeten en gedronken en zelfs een fijne massage gehad. Terug in de openbare taxi even douchen naar het dorp toe heerlijk gegeten bij de Red moon en snel naar huis. Emma is een beetje moe cq niet lekker en heeft wat koorts. Hoop dat het morgen beter gaat want dan gaan we door naar koh tao met de boot. Nou tot morgen.Read more