Jack Homann

Joined June 2016

Wat mooi allemaal

October 2, 2017 in Czech Republic

Vandaag lekker uitgeslapen en met uber naar hetzelfde ontbijt tentje gereden. Na een lekker ontbijtje gingen we op pad naar de joodse wijk. Kaartje gekocht voor de synagoge en daar gekeken met een keppeltje op natuurlijk. Toen wilde we naar de joodse begraafplaats en dachten ook daarvoor een kaartje te hebben maar nee hoor weer moest je extra betalen een echte jodenstreek. Dit hebben we dus niet gedaan. Kaartje koste al 8 euro pp. Toen weer wandelen richting de burcht. Onderweg ff koffie enz. Eenmaal boven bij de burcht was het uitzicht echt super. Rondje gelopen daar erg mooi. Mooie gebouwen kerken en meer. We wilde door het goude straatje maar moesten daar weer extra voor betalen niet gedaan dus. Weer door naar beneden voor een late lunch in een biertuin. Eten was heerlijk. Daarna nog even het centrum in en na wat biertjes en wijntjes zijn we op een terrasje wat gaan eten en daarna terug naar huis gelopen. Nu alweer terug naar Nederland. Het was echt super mooi en erg gezellig.Read more

Pffff druk dagje

September 30, 2017 in Czech Republic

Vanmorgen op tijd op. Uber taxi naar oude stad genomen daar een heerlijk ontbijt gegeten en op tijd naar onze fietstour. 2 uur door Praag fietsen en veel info van een fijne gids. Wat een mooie stad is het. En ook het weer is super. Na 2 uur alle hoogte punten gezien te hebben gingen we lekker wandelen. Eerst een kopje koffie en toen weer verder. In de middag lekker eten op het terras midden in de stad. We lopen heel wat af en stoppen vaak om wat te drinken. Ook nog een uurtje een boottochtje gedaan maar deze viel wat tegen. In de avond heerlijk gegeten bij een biertent en nu thuis. Beentjes omhoog en bijkomen. Morgen gaan we richting kasteel en meer tot dan.Read more

We zijn er

September 29, 2017 in Czech Republic

Vandaag op tijd op. Kinderen naar school alles pakken en gaan. Samen met robin en berlinda. Eerst auto parkeren bij Eindhoven dan een bakkie en biertje doen tijdens het wachten. En dan eindelijk met transavia de lucht in. Het is echt een hobbel de lucht in en alweer naar beneden. Op tijd landen we. Even wachten op de transfer en dan naar ons appartement toe. Onze chauffeur is doof en houdt steeds papieren op met de bezienswaardigheden. Kasteel centraal station museum parlement en meer. Eindelijk zijn we er. Erg mooi appartement ruim genoeg. Ff opfrissen en de stad in. Praag is echt mooi. Zeer veel mooie gebouwen. Eerst even een terrasje pakken en door langs de rivier. Het wordt al schemerig als we bij de karelsbrug komen. Erg druk hier. Aan de overkant van de brug wat gegeten. Heerlijk. Toen door de stad terug gelopen en nu lekker op bed. Morgen gaan we fietsen tot dan.Read more

Weer thuis.

August 4, 2017 in the Netherlands

Om 22:30 waren we thuis 2 uur Sri Lankaanse tijd dus best een lange dag vanaf 6 uur op. De vluchten gingen allemaal mooi op tijd en aan boord is zat te doen. Genoeg films gezien. Vandaag waren de jongens mooi op tijd wakker jetlag een beetje. Nou dat was het dan. We hebben een hele fijne reis gehad en hele mooie dingen gedaan en gezien. Nu weer plannen maken voor volgend jaar. Tot dan.

Naar huis.

August 3, 2017 in Sri Lanka

615 ging de wekker ff douchen laatste spullen pakken en om 7 uur stond de chauffeur klaar om ons naar het vliegveld te brengen. Het gaat daar erg snel niet dus. Eerst bij binnen gaan vliegveld controle dan om naar de incheck balies te gaan. Dan lang wachten om de koffers te droppen. Dan nog langer wachten bij de douane. En dan nog een controle om naar de gate te gaan. Pfffff. Nu wachten tot boarden met koffie broodje en water.. Nou tot later.Read more

Laatste dag.

August 2, 2017 in Sri Lanka

Vandaag officieel de laatste dag op dit mooie paradijs. Vanmorgen stond onze chauffeur klaar om ons terug te brengen waar onze reis 3.5 week geleden is begonnen. Negombo. We wilde snel dus 4 euro extra voor de tol snelweg. Maar de rit duurde toch nog 3 uur voor 160 kilometer. Onderweg nog even wat drinken en eten en toen waren we terug bij af. Snel zwembroek aan en plonzen. Eind van de middag naar het strand voor de zonsondergang en daarna door naar nummer 1 restaurant van Negombo. Lords. Waar je ook met je voeten tussen de visjes kan. Nog 1 overheerlijk curry en dan het laatste tuktuk ritje naar huis. Nu alles pakken. En morgen staat om 7 uur onze transfer naar het vliegveld. Tot morgenRead more

Massage slangen en strand.

August 1, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen om 10 uur hadden we een massage afspraak. De ochtend begon met regen dus met de tuktuk erheen. De massage was heerlijk een uur lamg relaxen. Daarna met de tuktuk naar een slangen boerderij waar ze slangen houden voor tegengif. Ze hebben 11 slangen. Stijn heeft er heel wat vast gehouden echt gaaf Emma vond het wat eng. Na de slangen zijn we naar matara gegaan om te shoppen. Dit is goed gelukt. Even een een broodje eten en terug naar huis. Zwemspullen aan en gaan. Lekker zwemmen in de zee. Bodyboarden kunnen ze super goed. En in de avomd gelijk maar een visje gegeten op het strand. Nu alles plat en wij even lekker chillen. Morgen gaan we weer naat Negombo. Helaas de laatste dag van onze super mooie en leuke reis. Tot dan.Read more

Kalm aan.

July 31, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen eerst ontbijten daarna naar het strand. De jongens hadden 2 bodyboards meegenomen vanaf het hotel. Op het strand waren de golven weer hoog. Dus goed om te bodyboarden. Na een tijdje begon het te regenen dus wij naar binnen. De regen duurde wel even dus gelijk maar wat gegeten daar. Toen door de warme regen naar huis gelopen. Even chillen thuis en in de middag gingen we op zoek naar een massage maar alles zat vol. Morgen om 10 uur worden we gemasseerd. Toen maar naar het strand. Noeuwe beachtent met happy hour helemaal goed. De jongens in de zee wij aan de borrel. Gelijk maar een hapje gegeten daar en naar huis toe. Onderweg nog even mijn baard eraf. Nu alles plat en wij even lekker chillen.Read more

Galle en strand

July 30, 2017 in Sri Lanka

Vanmorgen was Emma weer op tijd op. Uitslapen lukt niet echt. Om half negen werd ons ontbijt op de kamer bezorgd heerlijk. Eten op het balkon. Toen naar de bus voor een rit van een uur ongeveer. Galle ligt ongeveer op 40 kilometer van ons en we moesten ruim 1 euro betalen. Na de busrace kwamen we in galle aan. Galle is door de Nederlanders gebouwd er zijn veel Nederlandse dingen. Het dutch fort is erg leuk om doorheen te lopen allemaal kleine straatjes. Ook een mooie vuurtoren. Buiten het fort hebben we geshopt en geslaagd. Toen met de tuktuk naar de zeeschildpadden opvang. Erg kleinschalig maar wel een goed doel. Stijn heeft daar cricket gespeeld met een jochie. Toen door naar het strand van uduwale erg lekker strandje maar wel weer hoge golfen. Toen de tuktuk naar huis waar we lekker aan het strand hebben gegeten. Nu ligt alles plat en wij ff chill.Read more

Één na laatste stop

July 29, 2017 in Sri Lanka

Na een lekkere warme nacht in onze tent vanmorgen maar weer de spullen gepakt. Daarna ontbeten en om 10 uur stond onze chauffeur klaar om ons naar Mirissa te brengen. Onderweg weer genoeg te zien en na een thee stop en 2.5 uur later waren we er. We hebben een heerlijk hotel met mooie ruime en schone kamers. Na de spullen te hebben uitgepakt zijn we heerlijk naar het strand gegaan waar we bij kama beach eerst hebben gegeten en de jongens hebben lekker in de zee gespeeld. Zwemmen kan niet want de golven zijn veels te hoog. Om 6 uur terug douchen omkleden en naar de roti hut. De nummer één op tripadvisor. Nou de roti was heerlijk. Nu ligt alles plat en wij lekker op ons balkonnetje. Morgen geen idee dus tot dan.Read more

Never miss updates of Jack Homann with our app: