A 14-day adventure by Loek & Renata Read more

Achjee. Onze jassen!!

July 16, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 20 °C

We dachten compleet te zijn. T-shirts , hemden, broeken, sokken en ondergoed.
    Alles gepakt in twee koffertjes, his en hers, precies passend in de kofferbak van de 208.
    Wie had dat gedacht. Lieske blijft thuis en zo ook onze (regen) jas. Het eerste was gepland. Het tweede niet.
    Lang treuren deden we niet, het weer zou goed blijven dus, op reis zonder jas.
    Onze eerste stop is de stad Luik.
    We hebben een AirBnB geboekt voor twee nachtjes, want ik zou graag nog eens de beroemde Luikse markt bezoeken. De laatste keer was zeker 35 jaar geleden.
    Natuurlijk verliep de reis snel, vlotjes en ongecompliceerd. Mag het. In de leasebak van Renata.
    Onze gastheer was punctueel. Sleutel overhandigd en een korte rondleiding door het appartement.
    Ons Luikse uitstapje kon beginnen.

OuweZooi.

July 17, 2022 in Belgium ⋅ ☀️ 14 °C

Kon bijna niet slapen voor het spannende moment van vandaag. Een wekker was niet nodig. De beroemde rommelmarkt van Luik!
    Helaas. Welgeteld één kraam met ouwe shit. En de rest ..Chinees brol, groenten en fruit, worsten, hamburgers en primark kledingtroep.
    Wat een teleurstelling.
    Gelukkig zag ik de trappen van "Montagne de Bueren". En als je die oploopt, ben je alle aardse teleurstellingen vergeten. Tijdens onze klim, zes keer ingehaald door sportievelingen met gewichten aan hun ledematen. Gut wat voel ik mij oud, als ik uitgeput de top bereik.
    We genieten van het uitzicht, wandelen door het citadelpark en gaan opzoek naar ander vertier.
    Een drankje bij een authentiek buurt kroegje, en dan naar het "openbaar vervoer museum van Wallonië ".
    Nog geen jas nodig gehad. En onder de golfplaten van het museum is het zweten.
    Ik.heb mijn nieuwe camper al gevonden!

Morgen naar Parijs.
    Wat een straf!