• Day 4

Florenz III

February 9, 2020 in Italy ⋅ ⛅ 10 °C

ES

En el último día en Florencia recorrimos otras zonas de la ciudad. Fuimos a un parque que prometía tener una cascada, que no existía 😅.

Pasamos por la iglesia de San Lorenzo y fuimos al “Mercato Centrale” que estaba lleno de gente y que cierra literalmente a las 00:01 😂. Aún estoy flipando con que los supermercados abran los domingos y estén hasta arriba de gente.

Fuimos a comer a la pizzería “O’ Cor ‘e Napule” por recomendación de Marcel. ¡Y menudo acierto! Tienen la mejor pizza que he probado jamás

Caminamos un poco más por el río y vimos como se lo montan los abuelos italianos para caminar 🤣

Por la noche, fuimos a cenar a casa de una amiga de Marcel, donde prepararon Ratatouille y estaba riquísimo (Marcel me está enseñando a comer más verde 🌱)

Y aquí termina mi aventura en Florencia, mañana toca visitar Bolonia y luego volver a casa. Espero que el tiempo acompañe en Bolonia y que no me cancelen el vuelo por la tormenta en Colonia.

¡Gracias por todo Monkey! 🐒

*EN*

On my last day in Florence, we walked around different parts of the city. We went to a park that promised to have a waterfall, that never existed 😅

We saw the San Lorenzo church and we went to the crowded Mercato Centrale that closes at exactly 00:01 😂. I’m still amazed that supermarkets open on Sundays and are full of people.

For lunch, we went to the pizza place “O’ Cor ‘e Napule” by Marcel’s suggestion. What a great choice! They have the best pizza, I’ve ever had in my life

We walked some more by the river and realized how Italian grandpas walk, brilliant 🤣.

At night, we went to have dinner to one of Marcel’s friend’s place. They cooked a delicious Ratatouille 🐀 (Marcel’s teaching me how to eat more green 🌱)

And so it ends my adventure in Florence, tomorrow is time to visit Bologna and from there fight back home. Hopefully the weather will be nice in Bologna and my flight won’t get cancelled due to the storm in Cologne.