Dag 9

March 4 in Finland ⋅ ☁️ -2 °C

Honningsvåg ➡️ Inari

Een dag die begon met een flinke kater door ons trouwe Discootje dat helaas terminaal is verklaard.
    Gelukkig hebben de helden van team #079 ons een lift gegeven waardoor we de Noordkaap toch hebben bereikt!
    En bij deze lift is het niet gebleven.. Heel de dag hebben deze mannen ons geholpen met autoproblemen, rally challenges en het uitgraven van onze leenauto, maar ook zeker met de positieve instelling.
    Een waardig ontvanger van onze “Rally-spirit Sticker”!
    Maar het mooiste van vandaag was dat Andrej en Elena, de twee liefste mensen van heel Honningsvåg (oké nee, van heel Noorwegen), hun auto aan ons uit wilden lenen om de rally af te maken. Ongelooflijk!!
    Eeuwige roem en onze eindeloze dankbaarheid sturen we zo snel mogelijk naar het noordelijkste puntje van Europa ❤️
    Inmiddels zijn we aangekomen in ons hotel in Lapland na een 5 uur durende glibbertocht in onze nieuwe dappere Noorse Saab, maar wel met non-stop prachtige Aurora’s boven ons hoofd.
    Laten we hopen dat ze een teken zijn van een verder voorspoedige reis.

De statistieken:
    - 1 auto achtergelaten in het Noorden
    - 367 scheldwoorden voor de ANWB die ons niet wil helpen en ons dus (net als ons arme Discootje) liever op de Noordkaap had weg laten kwijnen. Waardeloos.
    - een paar traantjes, eerst van ellende maar later van dankbaarheid
    - 1 gespotte Arctic Fox in de woonkamer van onze redders in nood. Toeval..?

Morgen gaan we op zoek naar de Kerstman.
    Laten we hopen dat we braaf genoeg zijn geweest.