Satellite
Show on map
  • Day 9

    Tåg, tåg, tåg

    May 11, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 19 °C

    Idag har jag åkt tåg. Planen var att åka via Venedig och gå omkring där i några timmar, före jag skulle ta tåget till Rimini. Det dåliga vädret fortsatte ändå, så jag tog en bild av Venedig och så åkte jag vidare. Som vanligt hade jag inte ätit morgonmål och inte tänkt på att köpa med något till tåget, så jag var ganska hungrig och irriterad hela dagen.

    Jag köpte en focaccia på tågstationen i Venedig och åt den medan jag väntade på tåget till Bologna. I Bologna var vädret mycket bättre, och det var en fin stad som jag gärna hade spenderat lite mera tid i!

    Tåget från Bologna till Rimini stannade plötsligt i 25 minuter på en station, och meddelandet om vad som pågick kom bara på italienska. Trots att vi var 26 minuter efter i tidtabellen var vi i Rimini bara 8 minuter senare än vad tidtabellen visade.

    För första gången sov jag i ett ”women only” rum på hostellet, men två av flickorna som jag delade med var kompisar från förr och den tredje hade stulit min säng. Jag fick resans första mental breakdown! Det blev för mycket med det dåliga vädret, att vara ensam och att allt inte gått helt som planerat. När jag gick till receptionen och förklarade situationen fick jag gratis morgonmål båda morgnarna jag är här, så det kändes lite bättre.
    Read more