Satellite
Show on map
  • Day 10

    San Marino!!

    May 12, 2023 in San Marino ⋅ ☁️ 16 °C

    Idag har jag varit i San Marino! Jag började dagen med gratis frukost (tack till den polska flickan som stal min säng) så jag var på mycket bättre humör än igår.

    Jag köpte en bussbiljett från en Tabaccheria (kiosk) och gick sen omkring och försökte hitta busshållplatsen.

    Bussturen till San Marino tog ca. 45 minuter. San Marino är ett av världens minsta länder, bara ungefär 65 km2. När vi kom in i landet åkte vi genom ett industri/bilaffärsområde som påminde lite om Esbo…

    Bussen stannade i gamla stan i San Marinos huvudstad, San Marino. Utsikterna därifrån var helt sjuka! Och alla byggnader var extremt vackra <3

    När jag stod och väntade på att få gå in i bussen tillbaka till Rimini började värsta åskskuren; det regnade och haglade och min jacka är INTE vattentät. När jag skulle gå tillbaka till hostellet hackade jag tänder för jag frös så mycket. Imorgon ska jag handla ett paraply (i Neapel!)
    Read more