Satellite
Show on map
  • Day 11

    Rimini —> Napoli

    May 13, 2023 in Italy ⋅ 🌧 19 °C

    Idag åkte jag tåg från Rimini till Neapel, via Bologna.

    Tågresan tog typ 5 timmar totalt, och framme i Napoli blev jag lite överväldigad. Tågstationen Napoli Centrale var lite crazy, och efter att ha åkt ”metro” till tågstationen närmast hostellet var jag ännu mer förvirrad. Jag gick först åt fel håll och det ösregnade (suck) men som tur bestämde jag mig för att gå tillbaka och köpa ett paraply av mannen som stod utanför tågstationen.

    Jag tror inte att man har levt före man i ösregn har släpat en kappsäck på smala kullerstensgator och försökt hitta fram till sitt hostell. Som vanligt hade jag inte ätit ordentligt så jag var på extra dåligt humör…

    Jag samlade till slut mod och gick och köpte en pizza, och det var inte så hemskt jag trodde att det skulle vara. Jag har läst en massa om hur farligt det är här, så jag var lite extra uppskrämd, men ingen försökte ens prata med mig!

    Jag åt min pizza i hostellets kök och fick Eurovisionssällskap av Giselle från Panama som sover i mitt rum!
    Read more