Satellite
Show on map
  • Day 16

    Alla vägar leder till Rom…

    May 18, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 20 °C

    … som inte byggdes på en dag. (höhö)

    Idag har jag åkt tåg till Rom. Dagen började bra med att jag såg blå himmel för första gången sen jag kom till Italien! I tåget hade jag en mittplats? men som tur satte sig ingen annan på min rad.

    Jag var framme före check-in började på hostellet, så jag lämnade min väska där och började utforska direkt.

    Inte ens en timme efter att jag anlänt till staden försökte nån råna mig på metron, men som tur var min handväska så full med sladdar och snacks att han inte lyckades ta något. Jag skulle inte ens ha märkt något, om han inte hade himlat med ögonen åt sin kompis.

    Nåja, jag steg av metron och när jag kom upp från stationen såg jag COLOSSEUM! Det bara finns där, helt sjukt. Jag vandrade omkring och såg olika sevärdheter som jag bara har läst om tidigare.
    Read more