Satellite
Show on map
  • Day 17

    Kanske jag blir katolik

    May 19, 2023 in Italy ⋅ ☁️ 22 °C

    Idag vaknade jag med underliga bett på min arm… Jag lever i förnekelse och hoppas att det är något annat än vägglöss men vad är oddsen :/

    Nåja, jag lät inte det stoppa mig utan jag började dagen med god frukost bestående av en kycklingsmörgås och en cappuccino. Cappuccinon kostare 1,50€ och smörgåsen 4€!

    Efter det begav jag mig till museet Galleria Nazionale d'Arte Moderna e Contemporanea. Det var ett superfint museum!

    Jag hade bestämt att jag skulle äta middag på en restaurang nära mitt hostell, men den har stängt mellan 15 och 18 så jag vandrade omkring tills klockan blev 18. Under mitt vandrande hittade jag till Pantheon och två jättevackra kyrkor.

    Middagen på restaurangen var supermysig, och jag pratade med en kanadensisk grandma som åt ensam eftersom hennes dotter och dotterdotter var på bio. Hon bjöd mig på efterrätt, och vi hade en supertrevlig diskussion! Ibland är andra människor helt underbara.
    Read more