Hop On/off

August 27, 2019 in Ireland ⋅ ⛅ 20 °C

Een geplande dag helemaal in ‘t honderd:
    De eerste bus was zo laat dat we vreesden niet op de juiste plaats te staan. De halte van de overstap van de red line naar de blue line was nog niet in dienst voor de eerste rit. Aan de halte waar alle bussen vertrokken wachtten we geduldig en stapten in de juiste line op maar blijkbaar werd onderweg van kleur gewisseld zodat we aan de Guinness brouwerij uitkwamen i.p.v. aan de Teeling whisky tasting. Dan maar op wandel met de iPhone in de hand. We kwamen al stappend door een gedeelte van Dublin waar de toeristen normaal niet komen en daar was het wel minder proper en winkeltjes met 2e hands waren.
    De tasting viel mee, een geleide tour namen we niet want die begon pas 1,5u, later maar een (betaalde) proeverij ging wel. Matthias vond de whisky niet zo geslaagd maar ja ik ook niet.
    De rit verder naar de Glasnevun Cemetery ging niet door want dan geraakten we niet meer terug dus terug op wandel. Na 20” waren we terug aan de Dublin burcht en bezochten we de Chester Beatty Library eigenlijk een oosters boeddhistisch museum. Hier wandelden we ieder een verschillende weg terug naar het hotel. Een Irish coffee bij Kennedy’s ging vlot binnen en de rit naar Ashton hotel namen we er graag bij.
    Na een rustpauze weer terug naar City center om de avondbus te nemen die ons door de verlichtte stad voerde. Een rit met de zeer moderne tram terug tot Heuston Station en een slaapmutsje aan de bar en onze dag zat er weeral op.