Satellite
Show on map
  • Day 2

    Framme i Montego Bay!

    November 30, 2016 in Jamaica ⋅ 🌙 25 °C

    Efter gårdagens prövningar så flöt dagens resor på mycket mer smidigt. Natten som spenderades på flygplatsen i Helsinki tenderade i inte allt för många timmars sömn men med tanke på flygningen på 11 timmar som väntade (Frankfurt-montego bay) så kändes det inte så farligt. Dagens flygningar gick alltså fint förutom att vara måttligt tråkiga.. Dock så uppstod ett litet problem i passkontrollen när jag skulle uppge vad jag skulle göra och vart jag skulle bo på Jamaica. Det var inte så populärt att jag visste så lite om allt och hans ord: "this does not make any sense to me." gjorde ju en lite nervös.. Men men, in kom jag!
    På flygplatsen så hämtade sen Jesse min värd upp mig och körde mig till hans guesthous där jag kommer bo de närmaste 2 nätterna. Huset är fint och relativt fräscht och ligger på en sluttning med stor balkong som man ser i en princip hela montego bay ifrån! Tidsskillnaden mot Sverige här är 6 timmar så i skrivande stund är klockan halv 3 i Sverige och bara halv 9 här men är alltså måttligt trött.. Lite oklart vad jag ska hitta på imorgon men det löser sig senare!
    Over and out från ett varmt Montego Bay!
    Read more