• Day 6

Shoping i sniadanio-obiad w Harajuku

August 28, 2023 in Japan ⋅ ☁️ 33 °C

Ruszamy na ulicę Takeshita. Tutaj cosplayerzy i inni mogą zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju ciuchy czy akcesoria. Nie brakuje tu też knajp, kawiarni czy całych stoisk z dziesiątkami automatów z gashaponami (kapsulkami z przeroznymi losowymi nagrodami).

W poszukiwaniu śniadania i w sumie również toalety, idziemy z Maćkiem do Hoshino caffee. Trochę nam głupio, bo kawiarnia wygląda na porządną, ale wpuszczają nas, dwóch nieświeżych gaijinów. Zamawiamy dwa zestawy śniadaniowe - dwa rodzaje omuraisu (japończycy uwielbiają skrótówce z angielskiego, kto się domyśli, czym jest omuraisu? :D) z "aisu kohii" czyli kawą mrożoną.
    Kawa okazuje się wyśmienita - opisana jest jako hand drip, jest też odpowiednio mocna jak na kawę naładowaną kostkami lodu, które w końcu się rozpuszczą i rozwodnią napój. W malusieńkich metalowych kubeczkach dostajemy kapkę (naprawdę kapkę, w sam raz by nie stracić smaku kawy) mleka i syropu cukrowego. PYCHA.

To samo tyczy się naszych omuraisu. Są bardzo dobre, choć dłuższą chwilę na nie czekamy, przez co ponad połowę naszego czasu na zwiedzanie dzielnicy używamy na ową kawiarnię. Ale nie przeszkadza nam to, dobrze jest zwolnić tempa, a kawiarnia w środku jest bardzo ładna. Inspirowana europejskim kawiarniami, cała w drewnie. Ludzie dookoła w przeciwieństwie do wielu innych miejsc, rozmawiają swobodnie że sobą i oprócz muzyki w tle słychać miły szum rozmów.

Po śniadaniu wychodzimy i robimy małe szopingowe zwiedzanie. Upolowalismy kilka gashaponów, o kupiliśmy się również w sklepie Uniqlo, które rzeczywiście w Japonii jest znakomicie tańsze od Uniqlo pop up store w Warszawie / sprzedaży online, a w dodatku posiada limitowane, unikalne koszulki dostępne tylko w Harajuku. Przykład na 1 koszulce - w internecie 30 dolarów (80-90 zł), w sklepie japońskim 1500 yen, co daje ok 45 zł.