Joined January 2020 Message
  • Mar27

Bønnerup Strand

March 27 in Denmark ⋅ 🌧 4 °C

Anne havde fundet et lille hyggeligt bed & breakfast på Karen's Bakke 2 i Bønnerup Strand til en enkelt overnatning fra lørdag til søndag.
    Vi gik tur i bønnerup, så på husene, så lystbådehavn og noget af byen. Meget øde pt. Ikke mange mennesker! Sikkert noget mere liv om sommeren. På vej hjem til vores B&B hentede vi aftensmad fra den lokal havnegril - pita med kebab blev det til - Her uden for sæson virkede til nærmest til at Havnegrillen og Dagli' Brugsen er det eneste der er åben i Bønnerup Strand.
    Vi så x faktor afstemning og hyggede men blev også lidt uvenner :-/ Til morgen var vi gode venner igen.
    Vi fik en meget fin morgenmads anretning serveret kl. 8 af vores vært Hanne.
    Bestemt et rigtigt fint og hyggeligt sted man godt kunne vende tilbage til anden gang. Dog ret lydt inde fra naboværelset.

Fjordgaarden

November 1, 2020 in Denmark ⋅ ☁️ 11 °C

Næste dag sagde vi farvel til Vedersø Klit Badehotel og kørte først til Søndervig, og købte lidt morgenmad hos Ejvinds bageri. Morgenmaden nød vi sammen med udsigten ved Søndervig strand.
    Næste stop var Hotel Fjordgaarden i Ringkøbing, her havde vi bestilt adgang til deres spa til det meste af dagen. Vi fik tjekket ind og klædt om og kunne nyde dagen i den dejlige spa i flere forskellige saunaer (finsk, aroma, salt og infrarød), samt dampbad og flere varmtvands bade og boblebade. Yndlingsbadet var nok deres varmebad oppe på taget, hvor vi samtidig kunne nyde udsigten over Ringkøbing og havet. 😊
    Det var super dejligt og vi var der en 4-5 timer inden vi dejligt afslappede gik en tur rundt i Ringkøbing by inden vi kørte hjem igen til en aftensmad bestående af resten af wienerschnitzelen. 😊👌

Vedersø Klit & Thorsminde

October 31, 2020 in Denmark ⋅ 🌧 12 °C

Lørdag eftermiddag kørte vi til Vedersø Klit Badehotel for en enkelt overnatning.
    Efter vi havde tjekket ind gik vi en tur ned for klitterne og ned langs stranden. En flot lang strand med klitter på den ene side og det rullende Vesterhav på den anden side. Og spredt langs stranden lå rester fra anden verdenskrig i form af nogle af tyskernes betonbunkere.
    Senere kørte vi lidt nordpå til Thorsminde, hvor vi havde bestilt bord på Restaurant Vestkysten. Hyggeligt lille sted hvor restauranten var bygget op som en gammeldags krostue.
    Vi fik bestilt noget mad - Anne en torskesteak og Jesper en wienerschnitzel. Begge dele var super lækre 😋 og wienerschnitzelen var nok den største vi nogensinde havde set. Jesper kom dårligt halvt igennem den, så resten fik vi med hjem.

Thisted > Klitmøller - dag 7

July 17, 2020 in Denmark ⋅ ⛅ 16 °C

Turen går videre til cold Hawaii senere i dag hvor vi skal bo på badehotel. Der er dele-toilet, som bl.a. stoppede til.
    Vi stoppede først ind forbi thinghuset, et gammelt museum om straf og ret i gamle dage inkl nogle fængselsceller og gamle avisudklip fra dengang spektakulære sager.
    I morgen kører vi hjemad (dag 8), over Agger tange og nees sund med lille færge med plads til 4 biler.

Svinkløv > Thisted - dag 6

July 16, 2020 in Denmark ⋅ ☀️ 15 °C

Ude at se det berømte badehotel om morgenen hvor vi spiste vores morgenmad på stranden.
    Dernæst et smut ud til Thorup strand hvor de trækker kuttere op på stranden, og bagefter en lille vandretur ude ved Bulbjerg fyr.
    Dagen endte i Thisted. Vi spiste på restaurant (??) grundet Annes fødselsdag. En overraskelse fra Jesper. 🇩🇰. Vi overnattede i studiolejlighed på Thisted camping. Sengen var en lille 120/140 bred så Jesper sov på sofaen og Anne på sengen.

Løkken - Marius fødselsdag

July 14, 2020 in Denmark ⋅ 🌧 14 °C

Det regner konstant hele dagen. Der er ikke meget at lave. Vi spiller spil, kører kort tur ind til bolcheriet i Løkken (Anne Ulrik & A&K - Jesper havde tlf samtale med test tilbagemelding på jobsøgning). Om aftenen går vi en tur ved vandet hvor vejret er klaret lidt op.Read more

Lønstrup > Løkken - dag 3

July 13, 2020 in Denmark ⋅ ☁️ 14 °C

Efter vi har overnattet i tornby plantage tager vi denne dag til hyggelige lønstrup, inden vi kommer til feriehuset i Løkken hos Annes familie sidst på eftermiddagen. Anne køber en kjole i lønstrup.