Gran Canaria

December 2022
A 8-day adventure by Anne og Jesper Read more

Klar til afgang

December 13, 2022 in Denmark ⋅ ⛅ -4 °C

Så blev det tid til første rejse sammen post-corona 😎❤️
    En uges "flugt" til varmen i Puerto Rico på det sydlige Gran Canaria.
    Det blev tidligt op denne tirsdag morgen, med afgang med Tui og Jettime fra Aalborg kl. 8:15.Read more

Ankommet til Puerto Rico

December 13, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Efter en flyvetur med Jettime på ca. 5:30 time hvor vi så Tarok sammen og ellers bare prøvede at slappe af så meget man nu kan i et fly - landede vi i Las Palmas til en skyfri himmel og ca. 27 grader.
    Anne blev ret ked af det flere gange mens vi så Tarok og også før og efter. Lidt en kulminationen på en hård periode med meget arbejde og noget sorg vi stadig mærker fra tid til anden.
    Busturen til hotellet tog en lille times tid, hvor vi kunne kigge på den flotte natur langs ruten. For os begge er det mange år siden vi sidst har været på Gran Canaria, for Jesper nok ca 30 år siden. Anne nok 20 år siden.
    Vi skal bo på hotellet Puerto Plata i en lille hyggelig hotel lejlighed.

Efter tjek ind, var det hurtigt i badetøjet og ud af døren igen og ned til stranden. På vejen derned fik vi lidt at spise - Anne fik en spansk kartoffel omelet og Jesper fik en krabbe salat. Vi fik også købt et strand håndklæde til Jesper.
    Nede på stranden fik vi lagt os og nydt eftermiddag/aften solen og vi kom også en kort tur ud og bade.

Senere gik vi hjem til hotellet igen, på vejen handlede vi lidt i nabo hotellets lille supermarked til morgenmaden, samt noget vand.
    Hjemme på hotellet spiste vi aftensmad i form af medbragt rugbrød og noget ost vi havde købt.
    Bagefter gik vi bad og var godt trætte efter den lange dag. Vi lå sammen i sengen så lidt på computeren inden vi lagde os til at sove.

Årsdag i varmen

December 14, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 23 °C

Vi vågnede tidligt op til vores 3 årsdag sammen ❤️❤️❤️
    Vi fik morgenmad på terrassen bestående af yougurt og rugbrød med spejlæg og dansk oksespegepølse.
    Efter en god kop kaffe pakkede vi taske til at starte dagen ved poolen på hotellet.
    Vi var de første der var der. Fik nogle solsenge og en parasol, og så var det ellers en tur i poolen og ellers nyde solen hele formiddagen med ca 26 grader, skyfri himmel og masser af solcrem.

En frisk presset Appelsin juice blev det også til, samt bare ligge og dase på solsengen. Jesper havde lidt nakkespændinger, men ellers nød vi bare at slappe af.
    Vi spiste rugbrød til frokost og fik en pause i skyggen, mens vi så pressemødet om den nye regerings politik.
    Senere på eftermiddagen gik vi lige endnu en tur ned til poolen for en tur i vandet og for at nyde den sidste eftermiddagssol.

Denne aften ville vi gå ned i det store shopping center og spise - på vejen derned gik vi dog en omvej forbi Buddha wellness tæt på stranden og bestilte en massage til på fredag.
    Nede i shopping centeret gik vi først rundt og kiggede lidt, og fik købe et hårbånd til Anne og en kasket til Jesper.
    Der var en træls kultur dernede ved restauranterne, hvor man nærmest blev overfaldet af tjenerne der vil lokke os ind på lige præcis deres restaurant - det var super belastende og stressede specielt Anne en del.
    Vi fandt endelig en grill restaurant og fik bestilt noget at mad. Vi fik begge en blandet grill tallerken - som ikke var noget videre at skrive hjem om, bl.a. var Annes bøf fuld af sener. Vi fik lidt vin til og en dessert.
    Bagefter gik vi lidt op i byen og kiggede. På vejen hjem handlede vi lidt i et lokalt super markedet og så var det eller op af massevis af trapper og stejle veje hjem til hotellet.
    Vi var trætte og kom hurtigt i seng, efter lige at have siddet lidt og kølet af på altanen.

Solen er stærk og brænder skyerne væk

December 15, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Lidt en urolig nat med for lidt søvn. Forskellige versioner på nettet af dagens vejr - ville det blive overskyet eller ville sol vinde - vi håber på det sidste. 😎❤️

Vi fik vores hjemmelavede morgen på altanen, mens vi så lidt nyheder omkring den nye regering.

Solen ser ud til at vinde slaget og vi tager ned til poolen for noget mere afslapning, sol og en tur i poolen.
    Det var dejligt at få slappet af på solsengene med små pitstops i poolen, og friskpresset appelsin juice fra pool baren 😎🥰

Midt på dagen gik vi de mange trapper op til vores værelse og fik en pause i skyggen og lidt frokost. Bagefter var vi nede ved poolen igen for en ekstra tur i vandet og bagefter ligge og tørre i den dejlige sol. Jesper er ved at blive lidt rød nu, og skal nok lige have en lille pause fra solen den næste dag eller to.

Anne fik det meste af en flaske sød vin, det kunne mærkes, og Jesper også lidt. Det førte til lidt ... på sofaen.

Efter en tur under bruseren gik vi ned til stranden og havnen for at finde en god restaurant, hvor der forhåbentlig var mindre hektisk og færre aggressive tjernere der forsøgte at hive fat i os.
    Vi fandt en rigtig hyggelig restaurant Grill Costa Mar - der nærmest var fuldt booket - hvor vi fik et bord.
    Vi bestilte en platte til to med forskellige grillet fisk og skaldyr. Det var virkelig godt og aldrig har vi set så mange forskellige muslinger, hummere mv., og noget lækkert grillet fisk. Kan anbefales 👍.
    På turen hjem fik vi forbrændt en masse kalorier igen på vejen op af utallige trapper og stejle veje til hotellet. Vi ender nok med at komme hjem i bedre form end vi tog af sted i 😎

Amadores Beach

December 16, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Knap så god en nattesøvn, der var noget larm fra nogen der holdt fest ved 2 tiden.

Igen morgenmad i solopgangen og endnu en dag i vente med flot vejr, selvom vejrudsigten igen havde truet med skyer og endda lidt regn.

I dag tog vi på en lille tur over til Amadores Beach der ligger et lille stenkast længere nede af kysten.
    De har lavet en flot vandresti langs kysten og de imponerende klipper fra Puerto Rico til Amadores.
    Det var en dejlig tur i formiddags solen - vi gik en tur rundt om Amadores, et fin strand med en fansy Beach club i den ene ende med spa og opvarmet pool. Og ellers med en masse strand stole og små restauranter.
    Vi var ude og bade med en god svømme tur, og lå og tørrede i den dejlige sol. 😎
    Senere fandt vi en italiensk restaurant lige på strandkanten og fik noget lækkert pasta til frokost.
    Derefter gik vi retur til Puerto Rico, hvor vi havde bestilt en par massage hos Buddha wellness. En ok massage senere gik vi hjem på hotellet og lå en times tid ved poolen, inden vi gik i bad og gjorde os klar til at gå ud og finde aftensmad.
    Vi gik ned på den modsatte side af havnen, end hvor vi spiste i går og fandt den italienske restaurant Moreno, hvor vi fik nogle lækre pizzaer og Anne fik en San Miguel og Jesper en lokal øl.
    Hjemme igen efter en masse trapper og stejle veje - lå vi lidt i sengen og så Inspector Morse inden vi lagde os til at sove.

Strandtur og skyer

December 17, 2022 in Spain ⋅ ☀️ 21 °C

Gåtur ud til enden af havnen og Playa Puerto Rico. Vi tog til stranden i dag i stedet for poolen 😀 Der var lidt overskyet. Den dag med flest skyer.

Frokost på café ved stranden: 2 gange salat - kæmpe avocadoer. Og frisk appelsin juice.
    Hjemad mod hotellet ved 15 tiden til varmt bad da det var lidt køligt med vind og en del skyer.

Spiste til aften på Carlos nede på strandpromenaden, hvor vi fik rigtig gode bøffer. Fint sted. Hjemme på hotellet igen ca kl 20 (den stigning op til hotellet er altså ond! (men sikkert god for forbrændingen)). Snakkede lidt ud fra vertellis kortene. Jesper tog et glas rose. Jesper sov på sofaen for at kunne ligge mindre hårdt og ikke dreje rundt hele tiden og vække Anne. Det gik lidt bedre med søvnen.

Pool & Mexicansk

December 18, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 21 °C

Endnu en dag med hjemmelavet morgenmad på vores altan i den dejlige morgen sol😎🌞.
    Dagen havde vi besluttet skulle være afslapning ved poolen på vores hotel. Nyde solen og slappe af, samtidig med at prøve at undgå at blive forbrændt 🥵😎

Vi fik en drink ved poolbarens happy hour 🎉🎊🎉 ikke de bedste drinks, mest bare knuste isterninger. Argentina vandt VM fodbold så spanierne dyttede løs i bilerne😏

Ville have mexicansk mad til aften og valgte et Sushi&Taco fusions-sted pga gode anmeldelser meeen den mexicanske del havde de ikke læst helt op på. Manglede krydderi. Ikke nok tilbehør. Små portioner anrettet med sushi-tallerkener. Æv. Gik langs stranden og valgte en strandcafe for en drink og en dele-dessert. Gummi-pandekager og et par ok med ikke prangende drinks. Var en smule påvirkede på vejen hjem hvor stemningen var mere løssluppen og sjov 🙂

Hjem på altanen lidt og så bang-godnat på hovedpuden zzzzzz 😴😴

Ps: vi fik et billede af lille søde camaro fra Ditte 🥰🥰

Sidste dag: Amadores

December 19, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Sidste dag vandrer vi om til Amadores beach til endnu en dag ved stranden i dejlig sol 😎❤️ Solen steger fra en skyfri himmel.
    Det kan godt være at lufttemperaturen ikke er mere end 24 men solen er så kraftig hernede tæt ved ækvator.
    Store stærke bølger i havet i dag, så vi måtte holde i hånd på vej ud og ind. Kun ved vandkanten, hvor man blev trukket med frem og tilbage; ikke længere ude hvor vandet var roligt og vi kunne svømme.

Frokost nok engang på café Ciao ved stranden. 2 gange kyllingefillet m salat og fritter. Temmelig smagsneutralt. Ingen krydderier eller smag. Bortset fra et lille sort hår i Annes mad. Men mættende.

Vi gik hjem fra stranden omkring 1530 og lå lidt på sengen og slappede af. Anne havde lidt tømmermændstræthed.

Ned til byen og endnu engang på Oscars hvor vi begge fik Oscars røgede mørbrad m majskolbe, bagt kartoffel, peberrodscreme. Virkelig god ret - ugens vinder.

Hjemrejse

December 20, 2022 in Spain ⋅ ⛅ 20 °C

Vi skal hjem i dag. Bussen holder her 1045. Vi har lige nået en sidste svømmetur i poolen. Hurtigt bad, pakke og kaffe inden vi tjekker ud.

Det var så den ferie.

Vi fik hvad vi kom efter: sol, varme, badning. Ingen stress. Ingen planlægning. Bare være til i det mest basale: spise, sove, svømme, nærvær. Tror det er sundt for krop og sind. En mere naturlig måde at være menneske på.

Sjældent er kroppen vel udsat for så meget vand på en uge? Saltvand, klorvand og brusebade. Huden må være godt hydreret nu.

Vi er hjemme lidt i 22 i aften. Glæder os til at se hestene igen.

Så starter julens ræs og/eller hygge? Og nye planer, arbejde, praktik, indkøb, madlavning, staldpasning, trækløvning og meget mere.

Det bliver dejligt når foråret kommer.